floridatjej

Alla inlägg den 10 februari 2011

Av EvaLena Hallgren - 10 februari 2011 16:32

Idag var det meningen att vi skulle göra en utflykt till IKEA för att shoppa och träffa en släkting till husse, som bor på andra sidan om Orlando, men hon ringde i morse och sa att det inte gick för att det regnade........dom har ju för böveln tak på butiken ? ........nja, kan inte  köra i regn sa hon ? Du har väl tak på bilen också tyckte matte, men sa inget.

Egentligen lika bra, så kan hon sätta sig vid symaskinen igen.

Månadsrutan är färdig, men hon gjorde ett litet fel, så den ska sys om säger hon. Jag har förstås  inspekterat men hittade inte felet................så nu finns det förstås risk att jag får sparken från det jobbet................himla synd tycker jag i så fall.

  

 

Ett annat täcke som jag gett godkänt är detta "scrappytäcke", där matte sytt ihop alla småbitar som hon sparat.

    

 

idag kanske hon kommer att sy "sashingen"runt om..........men nån "sandwiching"lär det knappast bli idag, eftersom hon gör det ute på gården och det blåser nåt alldeles förtvivlat just nu.

Matte sprayar ihop allt så det blir enklare att quilta själv, i stället för att lämna in och låta dom på butiken göra det. 

Härom dagen fick hon syn på denna sida http://www.patsythompsondesigns.com/free-video/ 

och blev så ini Nordens inspirerad av en jätte duktig tjej, så hon har suttit och klottrat på papper långt in på nätterna.............ska bli spännande och se om nåt kommer att  förverkligas.

Då matte blir sittandes uppe, och jag vill sova så tar jag med min nalle och Nisse och gosar själv tills hon behagar komma..............och då flyttar hon mig och snor platsen som jag värmt upp  ............sängvärmare är oxå mitt jobb säger hon ??

 

  

 

I förrgår så höll matte på presis hela dan i köket......det luktade gott, men det blev inget till mig. Kakan skulle till systrarna på sjukhuset som hade varit så otroligt gulliga. Och grytan (som blev mycket godare än den ser ut) blev kvällsmat, men enligt matte åt skogen för "kryddig"för att jag skulle få smaka

 

    

 

I går fick jag följa med på en shoppingrunda, till butiker där jag egentligen inte får följa med in, men matte luras genom att använda kärran som ser ut som en människovagn, och då klarar vi för det mesta av att smita in obemärkt eftersom jag är tyst och snäll. Nu upptäckte matte att det var ett hål på sidan som hon fick laga då vi kom hem, så vi skulle vara färdiga för IKEA trippen som inte blev av.

  


Jag ÄLSKAR min vagn, och särskilt stolt är jag över navkapslarna 

  

 

Jag har också fått mattes allra första tillverkade lapptäcke att använda i vagnen.............

  

 

Det var alltså så  här hennes tyglapp tokerier började, och det dröjde inte länge tills jag fick jobbet som kvalitets kontrollant...............ett jobb som jag tar på allra största allvar.............(även om jag missade felet på månadslappen...............kunde ha hänt vem som helst, så det så )

 

    

 

Resten av dan kommer att bli en istorasängenmysadag, för det blåser och regnar ute..............ska försöka få matte att mysa med mig, för jag tycker nog hon behöver vila .....................även om hon tjatar som fan på att det ska städas städas städas................lite skit i hörnen gör väl inget ??  ....................eller hur ?

Idag bjuder jag på massor av blötpussar till alla mina besökare....

 

 

Skapa flashcards