floridatjej

Alla inlägg den 22 maj 2011

Av EvaLena Hallgren - 22 maj 2011 21:47

Klart som tusan att det blev en helt vanlig dag hahaha.inget annat var väntat.

Det är ändå  en sak som oroar mig lite, inte nog med att matte fått sparken från sitt jobb.......men va i hellvitte tror fräskärringen att hon gör här ????

 

  Det där kvalitetskontrolljobbet är MITT .......så FRÄS OFF  ...........matte håller på att sy ihop stuvbitar till bakstycket på ett scrappy täcke, och jag råkade slumra till en stund.........MATTE jag lovar ska aldrig hända igen, låt inte fräskärringen ta över.............och jag är förlåten och bönhörd........puh

 

  Här kollar jag mycket noga att allt blir rätt på barntäcket, medan jag kollar bekvämligheten på det blå-gula som Eddie i Australien ska ha. Ser ni jag kan t.om "multitask"jobba..............

Den här veckan gjorde vi en liten tripp för att serva symaskinen, och det tog hela dan för den butiken var i en annan stad. Jag gillar "roadrips"man sover så himla bra i bilen.  Tyvärr så är det högsäsong för "lovebugs" så det blir en himla smet på bil och ruta, och det är skitjobbigt att tvätta bort säger matte, men sånt behöver ju inte jag besvära mig med tack o lov

 

 

Den här reklamskylten tycker matte av någon anledning är jätterolig ????

Det är en reklamskylt för en snabbmatskedja  som säljer kyckling, och en stor kossa sitter utanför och säger "eat more chikin"  , den kossan skulle Sigge se, då skulle han kanske skita på sig.................fast inte om jag var med, för då skulle jag försvara honom...........

 

 

 

Såna här små  ödlor kryllar det av här, och jag har länge försökt att fånga en, men ännu inte lyckats. Dom luras dom skitarna, då  jag nästan fått fast dom så  lämnar dom sin svans och kilar vidare ?? sen växer det ut en ny !! mysko krabater?  det tricket kan inte jag . Den här snubben håller påoch friar till nån tjej, så han visar upp sin färggranna haklapp.

 

Matte har jobbat ute  igen, och vi var till trädgårdsbutiken där jag som valigt åkte kärra, men kameran låg tydligen hemma vid datorn ?

Jag la mig i skuggan bland blommorna för att supervajsa,eftersom idag var det jäkligt hett i solen.............  36 celcius

   Buddy kom förbi en sväng med sin husse, han är bussig  och inte alls ovillig att dela med sig av sin kärra. Jag har sagt till matte att jag vill också ha en golfkärra, men det blev tvärt nej..........så  jag får nöja mig med cykel...........

 

   Hibiskusar har matte flera stycken och dom blommar hela sommaren. Ginger blomman är bara tillfällig, och väldigt vacker .........men tyvärr så tycker alla kryp det också, så matte skar bort alla i dag...........

 

     NU är det middags dags, och matte ska fixa lite käk............det blir nog chikin....haha

 

Hare bra, å blötpussar alla vänner

 

 

Ovido - Quiz & Flashcards