floridatjej

Alla inlägg den 30 maj 2011

Av EvaLena Hallgren - 30 maj 2011 05:21

I morgon, eller närmare bestämt om en halvtimme fyller jag år, och då hoppas jag det blir rejält med kalas.

Veckan som gått har inte varit speciellt händelserik, så nu är det på tiden att nåt kul händer.

Matte har sytt  och sytt och sytt...... täcket som skulle till Australien blev färdigt, jag synade noga och nu är det postat.......


     

Scrappy täcket har ocks blivit färdigt....här är både fram och baksida


    


Ett täcke som matte sydde för länge sedan då  hon skulle öva på att sy miter hörn , har nu fått en baksida och är färdigt. Nu ska vi bara leta efter nåt barn som behöver muntras upp med ett täcke.

 

 

Matte släpande in ett stort bord så alla täcken skulle få plats då hon sydde, och där har jag legat och varit kvalitetskontrollant, mycket förnämligt tycker jag..

 

 


Killen som sprutar gift på ogräset brukar matte muta med kallt vatten så han låter bli hennes trädgård, och nu kom han med fisk som han fångat. 

Man ska va bussig med människor, så är dom bussiga tillbaka säger matte.....och det vat ju inget nytt för mig sa jag...........


 


Vi har också varit på besök till Harley Davidsson butiken, för att köpa en tröja som skulle med i Aussie paketet. Där fick matte syn på en hoj som hon blev jättesugen på, och hon påstod att jag också skulle få åka med på den..... Jag gillade inte Volvo cabben som matte hade, så jag tror inte mycket på det här vidundret heller.

Som tur är blev det ingen affär, men dom hade en himla fin säng till mig där. Matte påstod att det var en fåtölj, men jag vet bättre, för jag provade och den passade presis


 


Matte fick dessa servietter i present av en granne , kul, men jag undra om det var menat som en hint ? dom går ju inte använda på kalas, eftersom  man vill väl inte att folk ska vara tysta då det är fest. ?



Så här roliga tyckte jag at dom var


 

Matte håller på att somna vid tangentbordet, så jag ska nog sussa henne.

Blötpussar till alla vänner,....................................... och ovänner     





Ovido - Quiz & Flashcards