floridatjej

Alla inlägg den 3 september 2011

Av EvaLena Hallgren - 3 september 2011 17:01

Matte har tagit fram min resväska och förhoppningsvis kommer hon ihåg att ta med nåt godis till mig att tugga på, för det kommer att ta lååååång tid innan jag slipper ut ur min väska........kanske inte riktigt sant, förra gången plockade matte upp mig i sitt knä och gömde mig under filten, och det gick utmärkt. Man får bara vara lite försiktig så inte kabinpersonalen ser det.


 

Hela veckan har matte suttit vid symaskinen, och återigen packat upp och packat ner grejjor i sin väska. Man får bara ha 23 kilo så det är ett himla schåande på henne...

2 till täcken har blivit färdiga, och nu ligger det dukar på skärbordet.


       

Härom dagen kom Benjamin syrsa på besök, han ville inte leka,den bara flög iväg med sitt när jag kom fram och nosade........ matte hann ändå med att  fota den.

Vilken invecklad konstruktion det är på den ? färggrann är den och så låter det så mysigt när ett helt gäng av dom spelar sin musik.


     

 Förra året kom det här gänget förbi på besök, och matte som inte direkt gillar dom, (det gör ont då dom bits) ringde en "bugman" för att komma och ta bort dom, men hela gänget flög iväg tillsammans innan bugmannen anlände............

 

Matte har sytt och sålt väskor till några grannar, och sen blev hon utbjuden på lunch..........det var en himla lång lunch, för hon  stack kl 10 och kom inte hem förrän 16.30, så nog höll dopm på med nåt mer än att äta ?? Jag fick sitta hemma och vakta husse och fräskärringen hela dan.

Syns på den här bilden att matte hittat på nåt annat än att bara äta lunch ??

utan mig ??? och hund i huvudet............så hon tänkte nog på mig i alla fall ..

 

   nu får det banne mig vara färdigsytt ett tag tycker jag.........................och inget mer shoppande heller .............

ha det gott alla cybervänner, (som kanske snart blir IRLvänner ?) skitkul............

hej tjolahopp å blötpussar   



Ovido - Quiz & Flashcards