floridatjej

Direktlänk till inlägg 18 januari 2012

JAG KAPITULERADE

Av EvaLena Hallgren - 18 januari 2012 17:31


Jag höll mig i det längsta utan att äta bara knartar, men jag blev ju så himla hungrig, och då jag till slut åt, så fick jag äntligen en godisbit. Det är för ditt eget bästa säger matte, och tja? vad ska man säga om det ? Det var himla nära att hon gav efter, men så kräktes jag lite på hennes kudde, och då var det ju kört.


I går cyklade vi in till shoppingcentret, och när vi tog en liten paus vid fontänen  träffade jag en gullig liten kille som klappade mig så försiktigt.


 


   


såna här otäcka djur finns det lite varstans här, och dom är jättefarliga för småkillar som mig, men den här är ju förstenad så han är ofarlig sa matte då hon bad mig posera vid den.


 


lite vila i skuggan på en parkbänk är inte så dumt.............inte för att jag behöver vila, det är ju matte som trampar.....haha

 

 

 

Matte har 3 projekt på gång samtidigt nu. Förutom stickning så är det halsband på gång igen, oså är det ju dom där lapparna som jag ligger och vaktar medan jag kan kika ut och se alla som knatar förbi på gatan.


  


       


 


 


Min ekorrkompis har byggt ett bo i stora palmen vid mitt hus, Matte tror att dom har haft valpar, fastän vi aldrig sett eller hört nåt. Deras hus hade blåst ner, och det var ingen hemma, hoppas dom inte är hemlösa nu. Matte är ganska säker på att det är ett ekorrbo, även om grannen inte tror det. Vad tror ni ?

 

  

en gammal bild på mina ekorre.

 

 

dom långbenta fåglarna kom på besök igen men dom får jag absolut inte leka med. Matte och husse och flera grannar kom ut med deras kameror presis som om det vore en världsgrej ? Jag och matte gjorde en tur till mataffären, och då vi kom tillbaka hade dom slitit upp alla blommorna i tunnan vid vägen. Det gjorde matte sur, men inget F-ord blev det .............konstigt eftersom matte älskar sina blommor............


 

 


 

 PÅ återseende snart....................massor med blötpussar till alla.

 

 
 
Aamor

Aamor

18 januari 2012 19:25

Du gav med dig? Ibland får man göra det även om det tar emot.
Den stela alligatorn är nog säker men de andra verkar farliga.
De där långbenta fåglarna var många ju och vilka vassa näbbar, bra att matte bar dig.

Nosgos

http://aamor.bloggplatsen.se

 
 Rudi o matten

Rudi o matten

18 januari 2012 20:08

Det där var verkligen inga vanliga gråsparvar det! Vi har tranor på vår/sommar, men dom är rädda av sig. Men dom skriiiiiiiker förskräckligt!Snygga smycken, tycker matten. Häftig alligator, tycker jag!

http://www.bmwsfotoblogg.blogspot.com

 
Nisse

Nisse

18 januari 2012 20:39

Oj, vilket spännande liv du har. Händer massor runt omkring dig. Va, har din matte sagt något om din mage? Jag tycker du ser jättefin och hälsosam ut. Du får hälsa henne att en liten rund mage är helt okej. I alla fall så är det det bland oss nissar. Du som dessutom är ute och promenerar så dant.
Håll in svansen när matte syr så det inte händer olyckor :o)

http://www.nissesliv.bloggplatsen.se

 
Eva H

Eva H

18 januari 2012 21:05

Vad bra att du äter!!!
Och jag kan faktiskt garantera att matten gör så där för att du ska må bäst:)
Vilken tuffing du är som vågar gå så nära den där farlingen! Även om just den där kanske inte hugger så bra...
PUSS!

http://fyrfotingar.blogspot.com

 
kickssons

kickssons

19 januari 2012 13:01

Man kanske skulle hyra in sig hos Dig och matas med knartar någon månad eller så. Era bruna ekorrar år ju gulliga, här finns nu bara den grå sorten (som bl.a har utrotat de bruna ekorrarna) de är ju söta att titta på men är mer som råttor, förstör och gnager sönder allt möjligt.grrrrrrrrrrr Jasså de stora fåglarnas vassa näbbar gillade mattes petunior!!!! Ser fram emot att se de ny halsbanden på skypen & hoppas Du får din vanliga mat snart. London hugs!!! ♥♥♥

http://kickssons.bloggplatsen.se

 
Ludde

Ludde

19 januari 2012 22:39

Tur att vi inte har såna där långbeningar här hemma. Dom såg allt ganska farliga ut med sina långa näbbar. Vet inte om jag gillade den där stenödlan heller faktiskt? Kramis!

http://hundenluddesblogg.blogspot.com

 
Kasper

Kasper

20 januari 2012 01:58

Jaså du, du fick lov att ge med dig. Konstigt det där, men när tvåbeningar ger sig attan på något, då vinner de oroväckande ofta.
Dom där långbenta fåglarna - var det hägrar? Häftigt!
Lilla killen var verkligen gullig, och jag skulle nog inte gilla den där jätteödlan även om den var av sten!
Och oj, så ni bor! Vore inte så dumt med en och annan palm här också. Med lite sommar omkring sig. :D

http://kasperian2.blogspot.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av EvaLena Hallgren - 4 september 2023 08:44

We are getting ready for the long flight back to Florida tomorrow so Mom isn't giving me any time for my story but here are some pictures from Stockholm where we are staying until tomorrow. According to Mom, this is the cleanest city we visited. and ...

Av EvaLena Hallgren - 24 augusti 2023 17:03

 We have been having many sluggish days lately, it's been raining, and Mom was in the mood for a meal she used to love as a puppy. so she's been cooking a real meal for a change. It was very tasty but Mom seemed to have difficulties cooking for one p...

Av EvaLena Hallgren - 20 augusti 2023 19:35

We woke up to a gorgeous sunrise at 4.45 AM It's definitely getting closer to  fall because it's getting dark at night now     Yes, Mom kept her promise and we stayed for a second night at the marina, and on the second day, we had lunch there....

Av EvaLena Hallgren - 16 augusti 2023 16:41

It hasn't been easy to get Mom to help me with my story, because now Mom got a book that completely mesmerized her. The author is from her puppy town and the story is about a woman's life and struggles to live in Northern Sweden from 1896 to 1985. ...

Av EvaLena Hallgren - 13 augusti 2023 08:12

Ever since we arrived in Mom's puppy town she's been sleeping later and later in the mornings, this morning she didn't get up until 7.30, that's a record. I think she's reminiscing back to her teens? Here I'm running after the ball at the same fiel...

Skapa flashcards