floridatjej

Alla inlägg den 24 januari 2012

Av EvaLena Hallgren - 24 januari 2012 13:49


I förrgår sa jag till matte att det är dags för min blogg..........men inte ett skvatt har ju hänt sen sist säger hon, och då har du har väl inget att skriva om ? Hareväl, säger jag, visserligen inget jättespännande men ändå. Jag coachar fortfarande henne på motionspromenader och det är kul. Det tråkiga med hennes nya matvanor är att det blir himla mycket gräs på hennes tallrik, och det gillar jag inget vidare. Mellan coach passen måste jag vila, och det är skönt att sola magen lite ibland.


Matte fick för sig att sy en Valentin täcke, och började sy små hjärtan, och ramade in varje ruta med sammet. Tydligen inte speciellt kul, eftersom hon tröttnade på mönstret, och då blev det bara en kudde. Den här gången är jag lite tveksam om jag ska ge den godkänt i min kvaltitets kontroll, men jag är lite rädd att förlora jobbet om jag är alltför kritisk, så den får väl gå igenom, även om den bör synas lite i sömmarna.

 

 


ibland tar det  en himla tid innan  matte kommer ut ur det " lilla rummet ", och nu har jag kommit på anlednigen.................

 

 

Förra veckan fick matte paket från hennes valpland. Det var hennes kusin Birgitta som skickat det, och hon hade stickat en schal som heter duga. Av någon anledning har jag inte fått göra mitt jobb som kvalitetskontrollant på den, men om jag ska tro på allt ååååååhhhande och aaahhhhhande så är den nåt alldeles i hästväg läcker.

Bilden visar inte riktigt rätt färg, den är mycket grönare.


 


 

 

Vi har fått en invasion av fåglar i vår lilla sjö. Det är pelikaner, trästorkar, egrets, sandhill cranes, cormorands, och en massa till. Cormornaderna är utmärkta dykare, och pelikanerna väntar på att dom kommer upp med fisk, sen snor dom den ur näbben på dom. Om Cormoranderna inte vill gå hungriga, måste dom vara snabba som tusan att svälja fisken då dom fått napp.

 

       


Cormoranderna,  kallas också för ormfågel,och det kommer av att dom inte har nåt fett i fjädrarna, så då dom simmar omkring så sjunker dom så man bara ser halsen. Efter att dom fiskat färdig så måste dom soltorka fjädrarna, så dom kan flyga. Det är svårt för dom att lyfta då fjädrarna är dyngblöta. Om dom blir skrämda och måste flyga våta, ser dom ut som ett gäng fyllon som raglar ut från krogen.


 


det är ingen riktig Canadagås som cormoranden fått lift på, men det ser ju kul ut.

 

 

 

Medans 2 egrets (i bakgrunden) fajtas över en fisk som dom tappar, skyndar sig en trästork fram och snor den..............haha


Himla tur jag slipper all denna stress vid matskålen..........

 

 

 

Här har en Great blue Heron fått napp, och jag tror den övar lite yoga efter maten ????

 

   

 

 

En Redtailed Hawk, kom också förbi för att prova fiskelyckan........och som synes så fick han napp han med.


 

 

 

Här en bild på min kompis Sofi...........hon är en mycket gammal dam.....och envis så ini hellvitte.........det blir gamla kärringar säger husse

 

 

 

Tidigt i morse, vid första morronpinket, så var himlen fantastiskt grann. Jag sa åt matte att hämta kameran och plåta så jag kan visa mina bloggkompisar, men bilden gör absolut inte vad jag såg rättvisa. ...........kan inte få det bättre sa matte. .............hmmm så helt plötsligt så hör jag det fruktade F-----------ordet

ur mattes mun, jag ÄR oskyldig ? .....Nej men.................bandet till stora kameran hade gått av, och pang i cementen...........ojojoj F-ordet är tillåtet vid såna här tillfällen säger matte........? jag stod redan vid dörren och ville gömma mig. Inget fel på kameran......matte glad igen och tröstar.

 

  

 

Matte har blivit stick inspirerad av kusinen, så igår inhandlades garn och vad det ska bli får vi vänta och se. Men det blir säkert bra..........

  

 

Jahapp, det var allt för idag, nu ska jag släpa ut matte på hennes första motionsrunda för dagen..................hej hopp ha det gott, alla vänner............blötpussar.


 


 






 



Skapa flashcards