floridatjej

Direktlänk till inlägg 9 mars 2012

OTROLIGT SVÅRT

Av EvaLena Hallgren - 9 mars 2012 15:04


Nu är det ju skitlänge sen matte hjälpte mig att skriva, mina kompisar har säkert glömt mig nu klagar jag..........till hennes försvar så har hon ju faktiskt inte mått så väldans bra ett tag. Hon var skållhet och låg i "min" stora säng mitt på dan ? Matte blir grinig då hon inte mår bra, så jag och husse tassar omkring försiktigt och är tysta som möss.........det här är en gammal bild, husse skulle aldrig våga göra om det här smygfotandet.

 

 

 

Matte har inte varit sjuk hela tiden av min frånvaro, vi har varit ut på flera långa cykelturer. Jag tycker det är det mysigaste som finns, och en dag blev jag extra så ini nordens glad då jag upptäckte att vi var på väg till stallet. Tyvärr fick jag inte kuta runt och hälsa på alla, inte heller fick jag kolla om det fanns några färska köttbullar ? Matte fixade rent vatten till Noble och Sammi, och bjöd dom på morötter........men va nu då ?? jag då ? Du får ju åka cykel sa matte, det får inte dom ............ja det är ju klart.....................vilken syn det skulla vara ....matte kommer trampandes med Noble p´ styret hihihi

 

 

..........

Förra Tisdagen fick jag äntligen följa med till stallet igen, som vanligt kutade jag till KArens hus och hoppade in i hennes jeep och väntade. Jag satte mig i hennes knä och visade vägen.

    

Jag har minsann full koll på vägen, och nu är vi himla nära, för fantastiska dofter från köttbullefabriken passerar min nos.....................

 

 

 

 

 Den här gången hittade jag en liten sjö att bada i. Ni ska veta att matte var skiträdd att det skulle finnas krokodiler i sjön, men Karen tröstade med att det vore högst osannolikt eftersom alla köttbullebagarna simmar omkring där mycket ofta..............

 

   

 

 


Helt plötsligt försvann marken under mig.....jag var tvungen att simma..........det var inte roligt, jag vände snabbt, simmade febrilt och kollade om matte skulle komma till undsättning ? ? .............nog såg hon lite orolig ut, eftersom hon kom ihåg den där gången jag trillade i poolen och sjönk som en sten, eller den gången på stranden då en våg kom och drog iväg med mig...............ALLA hundar kan simma sa hon då, men hon får väl fatta att då mitt hår blir blött så blir det tungt.............så hur jag än paddlar på så kommer jag ingen vart, men den här gången gick det utmärkt..............jag var ju inte helt genomblöt heller...

 

     

 

 


Efter simturen sprang jag kapp med Sammie och Noble, och även om jag tar i för kung å fosterland, så har jag ju inte en chans

 

      

 


Efter badet fick Noble mat, och han delade med sig så mycket jag orkade äta. Inte alls dumt med lite hästfoder som omväxling, undrar just om jag kommer att bli lika stor å stark som Noble om jag käkar detta.................kanske jag t.o.m kan göra egna köttbullar då ??

 

 

 

 


Jag lyckades lorta ner mig så totalt, så jag fick sitta på golvet på hemvägen.......tur vi inte hade mattes bil, för då hade jag nog inte fått åka alls ......................

     

Väl hemma så tänkte jag gå in till Karen och hälsa på Scooter och Pepper, men se det gick inte för sig ?? Inte ens Karen som bara är hälften så petig som matte, ville släppa in mig i deras hem ?? Raka vägen hem till mig och storsanering i badkaret blev det............människor är faktiskt lite pjåskiga ibland..............speciellt matte

 

 


ojojojoj, så trött jag blev efter stallrundan, jag somnade medans matte fönade och borstade. När jag äntligen blev färdig med min spabehandling, gick jag och la mig i hängmattan. Först fick jag lov att posera för kameran, sen en låååååååång välbehövlig tupplur .............

 

       


Jaha ja, det var allt för denna gång. Har funderat på att kanske starta nån vadslagning med priser för att få matte att hjälpa mig med bloggandet lite oftare ..........................vet ej vad för insentive som funkar på henne ??   hon gör alltid som hon vill...........

pusspuss på er alla bloggvänner............


 
 
Aamor

Aamor

13 mars 2012 19:15

Vad synd om matte som varit dålig, inget kul alls.
Jag fattar inte hur du vågar kut runt bland de stora hästarna, jag hade nog inte vågat och vete katten om matte hade vågat låta mig om jag velat, hihi men så är matte också lite skraj för hästarna.
Tror inte att det är bara din matte som är petig med skitiga hundar för hade jag sett ut så hade jag också hamnat i badet.
Du blev så otroligt fin efteråt, en riktig snygging!

Nosgos

http://aamor.bloggplatsen.se

 
Kurt  Fido

Kurt Fido

13 mars 2012 20:41

Så mycket du är med om och mössan samt västen som matte stickat klär dig! Vov tills vi hörs igen! Fido

http://www.facebook.com/profile.php?id=10000071102

 
Rasmus

Rasmus

14 mars 2012 08:20

Här blev man glad när man såg en ny besökare som lämnat tasshälsning enda ifrån Florida :) min mattes dröm om att en dag få åka över dit. Härlig header och så söt du är, duktig din matte är på att sticka. Men behövs verkligen denna varma mösshalsduk med tanke på hur riklig päls du har och är det aå kyligt i florida?

Här gillas också hästar men är lite skraj för dom, då man ju inte träffar dom allt för ofta. Kan inte annat än hålla med om att jag är finast som långpälsad, men matte tycker att det är väldans jobbigt när jag tar hem halva skogen efter varje sök, ja vi får allt se hur det slutar med pälstrimningen här, vov.

Nu ska jag kika vidare på eran fina blogg och hoppas få höra av er igen. Ha det så gött och krya på til matte din. Kram

http://papillonbus.bloggplatsen.se/

EvaLena Hallgren

16 mars 2012 13:04

Hej och välkommen Rasmus, Nej inte behöver jag mössa och halsduk. Den har matte stickat till en människovalp, jag var bara modell, vilket gjorde mig så ini hellvitte sur. Jag HATAR kläder och det vet hon, men se lika förbannat.......
puss på nosen.

 
Cruellas sida

Cruellas sida

15 mars 2012 00:42

Åh s¨roligt att du hittade oss, så vi fick en chans att lära känna dig. En riktig liten sötnos är du och vi kommer hit igen!

http://crllaue.blogspot.comp

EvaLena Hallgren

16 mars 2012 13:01

Hejsan, Du är så välkommen tillbaka, skulle vara roligare om matte iddes uppdatera lite oftare, men av erfarenhet så vet jag att tjat inte hjälper mycket.

 
Laika

Laika

15 mars 2012 20:04

Hoppas matte mår bättre nu då. Inte glömmer vi väl någon som dig heller, med ett så spännande liv så långt bort från oss.
Vad vi gillar samma saker du och jag, som cykla, jag har också en egen cykelkorg fast matte brukar inte cykla så fort som jag vill att hon ska. Hon brukar bara fnysa lite och säga att hon inte kan cykla lika fort som bilar. För när vi åker bil på sommaren så stoppar jag alltid ut huvudet. Snacka om uppfriskande.

http://www.laikagumman.bloggplatsen.se

EvaLena Hallgren

16 mars 2012 13:00

Hej, jo jag stoppar också ut huvudet i bilfönstret, men ibland då det går för fort så blir det nästan för mycket vind i håret. Cykelkorgen är finemangsen.....puss på nosen

 
Märta

Märta

15 mars 2012 23:04

Vilket äventyr du haft för dej Buttons!! fast akta dej för att simma på djupt vatten min älskling ♥ jag vill att du är rädd om dej♥
Spa behandlingar får jag varje dag numer, sörja, leriga vägar & åkrar hur man än går, trist tycker mamma & pappa som har fasligt bestyr i att ducha oss! ;)
Kramar i mängder!♥ /Märta

http://frallorna.bloggplatsen.se

EvaLena Hallgren

22 mars 2012 23:53

jo tack, jag lovar att vara rädd om mig, vad skulle matte göra om inte jag fanns ?
Tur att vi inte bor hos er just nu, för himmel vilket jobb med tvätt matte skulle få .....puss på nosarna

 
 Rudi

Rudi

16 mars 2012 23:04

Alltså, du har ju verkligen hittat rätt i tillvaron sen du blev stallhund! Du passar så attans bra att vara lortig tycker jag! Här går jag i lera och måste slangas av tre gånger om dan, fast det är det värt när leran stänker om tassaran när man galopperar fram i vårvädret!

http://www.bmwsfotoblogg.blogspot.com

 
Kikkan

Kikkan

19 mars 2012 20:14

Kanske dags att börja tjata ang nästa blogg!!! ... :-) Kram ♥♥♥

http://kickssons.bloggplatsen.se

EvaLena Hallgren

22 mars 2012 23:52

Utan tvekan, du har så rätt så rätt......puss

 
Kasper

Kasper

20 mars 2012 15:01

Oj, här hade jag missat nåt! Skitmatte till sekreterare som inte har koll!
Blåst och bad och höstmat och Köttbullar - vore ju toppen förstås, om du kunde tillverka egna, hehehe... Men nä, tror man ska överlåta sånt till proffsen. :)

http://kasperian2.blogspot.se

 
Kasper

Kasper

20 mars 2012 15:03

Skulle ju förstås ha stått hÄstmat och inte hÖstmat...

http://kasperian2.blogspot.se

EvaLena Hallgren

22 mars 2012 23:52

haha, ja fingrarna slinter ibland......puss

 
Mimmi, Chicko, Tarzan, Sessan

Mimmi, Chicko, Tarzan, Sessan

24 mars 2012 18:07

Mjausan, vilken trevlig bekantskap med en vovve till, mjau
Vi jamar hos Aamor + en vovve till, så det ska bli jamars trevligt att få lära känna dig oxå
vi tassar dit en länk hos oss.
så kan vi tassa hit lättare sedan, mjau

Tass tass

http://katternasblogg.blogg.se

EvaLena Hallgren

27 mars 2012 14:04

Jag älskar katter, men tyvärr gillar dom inte mig lika mycket som jag gillar dom ? Jag har en egen fräskärring som jag inte lyckats charma trots att vi känt varandra i flera år....Kanske ni är lite bussigare mot en kille som jag ?
blötpussar.....

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av EvaLena Hallgren - 4 september 2023 08:44

We are getting ready for the long flight back to Florida tomorrow so Mom isn't giving me any time for my story but here are some pictures from Stockholm where we are staying until tomorrow. According to Mom, this is the cleanest city we visited. and ...

Av EvaLena Hallgren - 24 augusti 2023 17:03

 We have been having many sluggish days lately, it's been raining, and Mom was in the mood for a meal she used to love as a puppy. so she's been cooking a real meal for a change. It was very tasty but Mom seemed to have difficulties cooking for one p...

Av EvaLena Hallgren - 20 augusti 2023 19:35

We woke up to a gorgeous sunrise at 4.45 AM It's definitely getting closer to  fall because it's getting dark at night now     Yes, Mom kept her promise and we stayed for a second night at the marina, and on the second day, we had lunch there....

Av EvaLena Hallgren - 16 augusti 2023 16:41

It hasn't been easy to get Mom to help me with my story, because now Mom got a book that completely mesmerized her. The author is from her puppy town and the story is about a woman's life and struggles to live in Northern Sweden from 1896 to 1985. ...

Av EvaLena Hallgren - 13 augusti 2023 08:12

Ever since we arrived in Mom's puppy town she's been sleeping later and later in the mornings, this morning she didn't get up until 7.30, that's a record. I think she's reminiscing back to her teens? Here I'm running after the ball at the same fiel...

Ovido - Quiz & Flashcards