floridatjej

Direktlänk till inlägg 24 mars 2012

GLÄDJETJUT

Av EvaLena Hallgren - 24 mars 2012 11:38


I går morse sa Matte att vi skulle cykla till stallet och vattna Noble och Sammie, och så fort jag hörde det blev jag som förbytt säger matte, jag dansar runt benen på henne så hon får vara försiktig så hon inte snubblar över mig.

Kom igen nu, snabba dig säger jag, men det ska ju plockas med grejjor säger hon........... Jag satt i min cykelkorg och sjöng nästan hela vägen.

    


 

Till min stora besvikelse så fick jag inte kuta runt som vanligt ?? Matte sa att hon hade inte tid att bada mig efteråt.......Jaha, och vem har sagt att det skulle vara nödvädigt då ? Inte jag i alla fall...........................Noble och Sammie fick rent vatten, och dela på ett äpple. Jag fick också lite äpple, men hade mycket hellre ätit köttbullar. ...........Nåja, jag har ju fått göra som jag velat här 2 ggr. sen sist jag bloggade, så fotona är från dom gångerna.


Pepper är den minsta av alla hästar i stallet, och han gillar mig skarpt.............jag tror i alla fall att det är vad han försöker säga då han kommer och blåser på mig så fort han får en chans. `Det vore inte så dumt om han kunde blåsa kalluft så det blev lite svalka, men "blåset" är nästan lika varmt som fönen i mitt spa. ..................det är nog det som betyder kärlek tror jag...


   


Eller tänk om han kunde lyfta upp mig så jag får nåt att dricka...............fast matte säger att den vattenskålen skulle jag kunna simma i..................om du nu KAN simma ?.................klart jag kan, släpp mig så ska jag kuta till sjön och visa.................nähä inte i dag då ?

 

 

 

Efter besvikelsen att inte få kuta lös, så cyklade vi vidare till en butik som matte kallar för "gubbdagis". Jag vet inte varför det kallas så, eftersom jag aldrig varit hit med husse, men himla ofta med matte för att köpa blommor....................ska döpa om stället till "gumdagis".

Den här gången var det bara en pytteliten halogenlampa som skulle inhandlas.

PS: Jag blev inte fastbunden och lämnad, endast för fotot. Matte skulle aldrig våga, hon tror nån skulle stjäla mig på stubinen.

 

 






Inne på butiken drack jag lite från fontänen, (en som matte har haft ögonen på ett tag, och försökt övertala husse om att vi behöver en sån, men har inte hittat en lämplig plats för den.) och matte svor över att orkideerna har blivit målade. Nästa gång dom blommar så blir dom vita igen. Tänk om folk kunde lära sig att ge fasen  naturens egen design. Det finns målade akvariefiskar också.............fyfy

   

 

En sån här kärra kan vi väl ändå köpa ?? tuffare än en golfkärra säger jag..............matte går vidare totalt ointresserad ? AHA , kan det vara så att det är dom här grejjorna som gör att det kallas "gubbdagis" ? Hmm ?

 

 

 

Symaskinen har surrat igång igen, och jag jobbar som vanligt med att syna sömmarna, den här väskan fick godkänt, och såldes dan efter, så nu blir det väl ännu mer sysurr förstår jag.

 

   

 

 

Nästan varje dag har vi cyklat 1,5 mil. Karen och Matte peppar varandra eftersom dom säger att dom har fått gummafläsk. Fläsk !! är inte det samma sak som bacon ? visst slickar jag en hel del på Matte, men inte smakar hon som bacon ?

 

 

 

Karen har hittat en annons om en liten åsna som behöver ett nytt hem, och vi åkte dit för att kika. Den stackaren var så blyg, och då sonen i huset kom, så skrek han i höga sky. Matte var rädd att jag också skulle skrämma honom så jag blev inte av med kopplet. Men den enda åsnan inte var rädd för var mig, och ville komma fram och gosa, men matte var för nära................När tanten i huset kom ut och pojken gick blev åsnan lite lugnare. Hon berättade då att pojken och hans kompisar brukade jaga honom och slänga sig på honom för att rida................och det sa hon med ett skratt!!!!! Matte blev så förbannad så hon plockade upp mig och vi gick till bilen och satte oss. När Karen kom diskuterde dom om att adoptera den lilla åsnan till stallet, men kom fram till att stängslet i hagen inte är tillräckligt lågt, så han kan smita........................hoppas verkligen att nån vänlig själ har tid och plats för honom.

 

 

 



Ja det var allt för i dag, nu ska vi iväg på cykelturen innan det blir för varmt, sen blir nog matte sittandes vid symaskinen, och jag tar då en tupplur så jag orkar med mitt jobb att syna sömmar.

Blötpussar till er alla..........................




 
 
Aamor

Aamor

24 mars 2012 14:32

Stackars åsna, hoppas den får ett bra hem och vad var det för en kärring som kan säga sånt och skratta, skäms på henne.
En sån typ av gräsklippare har min mattefar och vi vill åka med men än har vi inte fått det, taskigt.
Klart hästen gillar dig för vem gör inte det!
Matte hälsar att den där väskan var jättefin.
Hoppas din matte har tid att bada dig nästa gång ni ska till stsllet så du kan ha extra kul där!

Nosgos

http://aamor.bloggplatsen.se

EvaLena Hallgren

27 mars 2012 14:06

Tjena snygging, japp japp, ska till stallet om en liten stund. Woooohooo nybakade köttbullar vankas....blötpuss

 
Laika

Laika

24 mars 2012 19:31

En sån himla snygg klippning du har, charmtroll säger min matte och jag håller med.

Visst är det kärlek, alla som blåser en med varmluft, japp så är det. Och så mycket du har fått cykla. Jag längtar tills jag får sitta i cykelkorgen jag med men matte tycker att det är för kallt fortfarande för att det ska vara skönt att cykla...hmpf.

http://www.laikagumman.bloggplatsen.se

EvaLena Hallgren

27 mars 2012 14:02

kom hit och cykla vetja, här kan man "matte"trampa på i flera mil utan en endaste backe eller bilväg. Vi cyklade 13 miles igår kväll. Enda trista är att det blir motvind så ini nordens ibland. Nu ska jag en vända till stallet....blötpussar på dig snygging.

 
Eva H

Eva H

24 mars 2012 21:27

Dumma, dumma, DUMMA människor!!!!!!
Den grabben som är elak mot åsnan borde få leka åsna på ett dagis sisådär ett halvår. VARJE DAG skulle barnen få skutta upp på honom för att "rida". Och bredvid ska hans idiotiska mamma stå likadant!
Nära på lika dumt med blommorna...:) TÄNK så arg man kan bli på folk!
"Gubbdagis" bevisades ju när en liten gubbe som du blev intresserad:D
Jättemysig väska!
PUSS!

http://fyrfotingar.blogspot.com

EvaLena Hallgren

27 mars 2012 14:00

"liten gubbe".hahaha jo nog har jag fått många namn genom åren, men liten gubbe tar nog priset.....många blötpussar får du som svar från mig.

 
Kasper

Kasper

25 mars 2012 14:06

Om nu inte matte lyckats övertala husse om att HON behöver en sån där fontän, så skulle hon kanske försöka med att DU behöver en? Bara som ett förslag alltså...
Hoppas verkligen att den lilla åsnan får ett nytt och gott hem! Lilla kraken... vi känner djupt för djur som av olika anledningar har det svårt.
Blå phalenopsisar har vi här också - såg dom i en vanlig liten konsumbutik häromdagen. Matte köpte inte.
Jättesnygg väska - och det är KLART att Pepper älskar dig!! Vem gör inte det... ;)

http://kasperian2.blogspot.se

EvaLena Hallgren

27 mars 2012 13:58

visst vore det fint med egen fontän, Husse har givit sitt OK så det kanske blir av ........toppen. Åsnan kanske kommer att få bo med Noble och Sammie, om vi fixar till stängslet på ett par ställen...........toppen säger jag.....blötpussar.

 
Ludde

Ludde

25 mars 2012 14:46

Tycker allt att fontänen verkar precis lagom att svalka sig i för dig. En sån och den lilla åsnan vore väl perfekt för dig. Då kunde ni gå omkring i trädgården hela dagarna, och då hade du ju en egen köttbullsfabrik... Kramis!

http://hundenluddesblogg.blogspot.com

EvaLena Hallgren

27 mars 2012 13:55

Håller med fullständigt, men mattes grannar skulle säkert bli skitsura om åsnan får flytta hem till mig. Det är snack om att han kanske ska få flytta till stallet, och det vore ju toppen. Husse gav fontänen OK, så det kanske blir till ett litet spa åt mig.........vore himla bra nu då det kommer att bli kanonvarmt snart .blötpussar

 
 Rudi

Rudi

25 mars 2012 20:25

Du har ju verkligen fullt upp hela tiden! Sen du blev stallkarl alltså. Men åsnan tycker vi synd om, hoppas den snart får flytta till nån snäll en.
Det är bra att mattarna cyklar långt och ofta, dom kommer att bli som gaseller i kroppsbyggnaden efter ett tag ska du se!

http://www.bmwsfotoblogg.blogspot.com

EvaLena Hallgren

27 mars 2012 13:52

Det blev 13 miles på en tim i gårkväll igen. Ska till stallet om en stund.......wooohooo.
Karen har pratat om att vi kanske kan fixa till det så att åsnan kan bo hos oss..............woohoooo igen .blötpuss till dig snyggRudi

 
Kikkan

Kikkan

26 mars 2012 23:08

Måste rumpa däcken på min gamla cykel.. Har köptr lite tyg idag, blev lite mer än vad som fanns på "shopping-listan" Kramkram ♥♥♥

http://kickssons.bloggplatsen.se

EvaLena Hallgren

27 mars 2012 13:50

Sätt rumpan på cykeln du, jodå det där med tyg vet jag hur det går....var med matte häromdagen, eftersom hon behövde lite sizing, men visst blev det en tygsnutt också.....blötpuss

 
Sigge

Sigge

27 mars 2012 20:50

Har inte hunnit hit på evigheter och vad ser jag.....
Du umgås med monster!!!!!!!
Vet du inte att hästar äter hundar???
Hoppas verkligen att du klarar livhanken!
Stackars, stackars åsnan, den måste få ett annat hem

http://svamphunden.bloggplatsen.se

EvaLena Hallgren

30 mars 2012 03:55

Nej men snyggSigge !! det var inte igår, så kul att ses.........nä men du, hästarna som vi har här, är inga monster, dom är utmärkta köttbullsfabiker, och blåser varmluft..........Jovisst håller vi oxå tummar å tassar för ett nytt hem til åsnan......blötpussar....

 
Cruellas sida

Cruellas sida

27 mars 2012 23:20

Stackars lilla åsna. Hoppas han hittar ett bättre ställe snart. men attans vilken snygg väska din matte sytt. Vill ha! (Matten alltså)

http://crllaue.blogspot.comp

EvaLena Hallgren

30 mars 2012 03:50

jo vi tycker oxå synd om Åsnan, matte tackar å niger för kompimangen......

 
Lena

Lena

28 mars 2012 22:28

Du är såååååå sööööööt Buttons så jag svimmar!!♥♥♥♥♥...
Jag håller åxå alla tummar för Åsnans liv, synd att ni inte kunde hjälpa till...
Ja du Buttons! om mitt fläsk var som bacon, skulle jag omedelbart lägga mej i stekpannan & låta det smälta bort! ha ha ha.. ;)
Hälsa mamma att väskan var kanon fin!! :))
Kram på dej!♥ /"Tant" Lena i Borlänge

http://frallorna.bloggplatsen.se

EvaLena Hallgren

30 mars 2012 03:48

Både jag och matte bugar och tackar för komplimangen, jag för att du tycker jag är söt (de ä du å )matte för att du gillade hennes väska..........blötpussar på er allihopa

 
Kikkan

Kikkan

30 mars 2012 01:23

Nu hinner väl matte inte hjälpa Dig med bloggandets i.o.m hon för tillfället är en making BAG LADY.. Urfina väskor som jag hoppas hon visar på bloggen snart... Nattikramar ♥♥♥

http://kickssons.bloggplatsen.se

EvaLena Hallgren

30 mars 2012 03:46

jorå det kommer det kommer , lugn bara lugn.......

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av EvaLena Hallgren - 4 september 2023 08:44

We are getting ready for the long flight back to Florida tomorrow so Mom isn't giving me any time for my story but here are some pictures from Stockholm where we are staying until tomorrow. According to Mom, this is the cleanest city we visited. and ...

Av EvaLena Hallgren - 24 augusti 2023 17:03

 We have been having many sluggish days lately, it's been raining, and Mom was in the mood for a meal she used to love as a puppy. so she's been cooking a real meal for a change. It was very tasty but Mom seemed to have difficulties cooking for one p...

Av EvaLena Hallgren - 20 augusti 2023 19:35

We woke up to a gorgeous sunrise at 4.45 AM It's definitely getting closer to  fall because it's getting dark at night now     Yes, Mom kept her promise and we stayed for a second night at the marina, and on the second day, we had lunch there....

Av EvaLena Hallgren - 16 augusti 2023 16:41

It hasn't been easy to get Mom to help me with my story, because now Mom got a book that completely mesmerized her. The author is from her puppy town and the story is about a woman's life and struggles to live in Northern Sweden from 1896 to 1985. ...

Av EvaLena Hallgren - 13 augusti 2023 08:12

Ever since we arrived in Mom's puppy town she's been sleeping later and later in the mornings, this morning she didn't get up until 7.30, that's a record. I think she's reminiscing back to her teens? Here I'm running after the ball at the same fiel...

Ovido - Quiz & Flashcards