floridatjej

Alla inlägg den 7 april 2012

Av EvaLena Hallgren - 7 april 2012 02:35

Ser ut som om jag

äntligen fått matte att sätta sig vid skrivbordet för att hjälpa mig berätta hur livet varit sen sist. Visserligen har det inte varit så där ini nordens händelserikt, men jag har fått vara med till stallet en gång till sen sist, och det är alltid kul.

 Ett uttjatat ämne som det inte finns mycket mer att berätta om säger matte, och fler bilder av mig skitigt upp över öronen smaskande på köttbullar är väl ingen intreserad av längre ?

Varje dag denna vecka har matte och Karen cyklat 13 miles, (ca 2 mil ) och det är nästan lika mycket kul som stallet. Min och mattes favoritsträcka är den genom trollskogen. Där stannar vi alltid för en vattenpåfyllnings paus.

 

    

Här där vi bor finns det mil efter mil med cykelvägar, och det är platt så matte slipper uppförsbackar. Med andra ord är det alltså fantastiskt område för cykling, om det nu inte vore för den förbannade blåsten säger matte, som naturligtvis blåser emot oavsett vilket håll man cyklar.......Mej gör det inget, men så är ju jag kille och lite tuffare än matte.....

Dom här skyltarna är nog bara till för att skrämmas tror jag, men matte påstår att det vore livsfarligt för en liten knatte som mig att bada här.

 

   

 

stor i käften är dom .......jag kan nog springa in och vända .........om den inte stänger munnen förstås ?  Matte är skiträdd för dom här, t.o.m dom här på låtsas tycker hon är obehagliga ?

 

 

 

En dag drog matte och polaren Gloria iväg till stranden, och dit får inte jag följa med ! Får jag visst sa jag, har ju varit där förr. Inte på Cocoa Beach får du sa matte, och dessutom så skulle dom käka lunch där..............UTAN ATT DELA MED MIG ?? ååhh gräs igen ser jag, ja då gick jag ju inte miste om så mycket då .


 

     

 

Förra söndan så stack jag å matte och kollade fiskebyn, och där luktade det fisk minsann.......fräskärringen skulle ha varit med. Jag blev bara så där lagom intresserad, och inte blev jag serverad på uterestaurangen heller ? Skit sa matte, men vi har väl blivit utslängda från bättre ställen............

En kille had fångat massor med plattfisk dom han rensade, och det gjorde han så proffsigt, så matte stod länge och kollade, impad till tusen. Vet ni varför man ska peta sönder fiskögonen innan män slänger tillbaka skallen ?

det fanns skyltar som uppmanade att man måste göra det ?? nån som vet ?

Det kryllade av pelikaner som väntade på fiskrenset, och dom var ganska intressanta att kolla på.

 

         

På väg hem från "The Cove" skulle matte shoppa en sväng, och gissa vart ?

 

PÅ tygaffären så klart..........

 

 




 

Resten av veckan har matte suttit vid symaskinen och nu har hon blivit en "baglady",  här ser ni  resultatet.

 

         

 

som ni ser så händer det inte så mycket här hos mig just nu, men ska fundera på nåt som kan skaka om gamlingarna lite.........hihi

Allt väl,  vi mår bra och tänker på er ofta

Glad Påsk och påskpussar till er alla.


Ovido - Quiz & Flashcards