floridatjej

Alla inlägg den 20 april 2012

Av EvaLena Hallgren - 20 april 2012 13:10


Äntligen har mattes kompis Karen kommit hem från sin semester, och hon tvingar matte att cykla 2 mil varje morron. Det spelar ingen roll hur mycket hon än gnäller, spelar ingen roll vilka ursäkter hon försöker komma med.............Karen är stenhård trampa på ,trampa på....................ojojoj, ni skulle bara höra hur matte låter då det blåser motvind som sjutton, men starka Karen bara piskar på...................hahaha kanon säger jag bara där jag sitter i korgen med världens bästa utsikt.

Matte säger ibland att jag borde hjälpa till att trampa..........jaha ja och hur skulle det gå till då ?


 

 

 

 

Här har ni bild på en till som åker snålskjuts.............en Skarv tror jag det var dom hette på Svenska ?

 

 

 

Kameran är oftast med på våra turer, och en gång då vi studsade över en trottoarkant så trillade kameran ur väskan och slog i betongen. Matte sa ett par mycket fula ord.............ni vet det där F-ordet som jag brukar gömma mig under sängen då jag hör..............Hon plockade upp kameran och knäppte en bild................inga problem ! fina grejor som tål lite stryk sa matte då....och när vi kom hem upptäckte hon att hon plåtat sheriffens bil.

 

  


Normalt så skäller jag inte på andra hundar, men av någon anledning har jag svårt att låta bli då vi passerar stora hundar och jag sitter högt uppe i korgen. Hundar i min egen storlek och mindre skiter jag i, men då jag ser en bamsehund , så vill jag gärna göra mig hörd. Matte blir sur och tycker jag är löjlig som mopsar upp mig då jag sitter  säkert och är högre än dom . Hon brukar hota mig med att stanna och släppa ner mig på marken ..............jamen det är ju DET jag vill ? ...........hon säger att då jag hoppar omkring i korgen blir vingligt för henne.

På en tur träffade vi det här udda paret, den lilla tjejjen bjäbbade på och var väldigt blyg, men henne var jag inte ett dugg intresserad av. Den stora killen däremot (han heter "Big Guy") gillade jag. Kom så badar vi, sa jag och han var genast med på noterna. Jag såg att matte blev livrädd (ifall det finns krokodiler) så det blev ett snabb dopp. Fast Big Guy hade väl skyddat mig ? .......Knappast sa matte han kunde oxå bli middag

 

     

 

Fiskjusen har fått valpar och matte hoppas att vara där med kameran då mamman puttar ut dom ur boet, men det lär väl knappast hända, för då ska vi verkligen ha tur.

 

 

 

Förra årets bild på den............

 

 

Nu börjar det bli sommar här, och varmt till tusen, så vinterblommorna måste bytas ut till såna som tål värme och torka. Naturligtvis är jag självutnämd inspektör och ligger i gräset och ser till att allt går rätt till.

 

   

 

Kolla in , till mattes stora gläjde så blommar jul amaryllisen igen.

 

 

 

Det kommer nog att bli flera vändor till både "gubbdagiset"och handelsträdgården innan allt blir klart...........wooppieee säger jag, för dit får jag följa, och tjejjerna i kassan har hundgodis.

Nu har mattes roliga kruka äntligen fått hår........

 

 

 


Kom och öppna dörren för nu vill jag in.............så här kan jag stå i evigheter utan att ett pip hörs från mig. Likadant då jag ibland blir instängd i nåt skåp då jag varit nyfiken och ingen såg då jag gick in. Matte ropar och ropar, men jag svarar inte, utan väntar tills hon hittar mig och släpper ut mig...............lite småkul lek som jag roar mig med ibland.

 

 

 

 


 


Lite inomhus jobb har jag oxå fått göra den här veckan. Inspekterat

både väska och täcke.

Väskan är klar, men täcket är en 10-årsplan säger matte..............och varför det då ? säger jag...........jo hon påstår att den är tråkig eftersom hon är tvingad att följa ett mönster, och det ska sys på 45 blommor och några trollsländor.....................jaha ?




 


 


  

 


Oj, jag höll på att glömma Snobbentavlan som matte fixat till Karens husse. Han hade tatuerat en snobben på armen då dom var på semester.............en storfavorit alltså.

 

 

 

väskorna säljer matte på

http://www.etsy.com/shop/EvaLenas?ref=si_shop

Jahapp, så har nu klockan hunnit bli 8 på morron, och eftersom Karen jobbar idag, så måste jag själv tjata till mig en cykelrunda..............håll tummar och tassar för mig att jag klarar av det.............blötpussar till alla vänner i bloggvärlden.


 

 


Ovido - Quiz & Flashcards