floridatjej

Direktlänk till inlägg 27 april 2012

FREDAG MORRON

Av EvaLena Hallgren - 27 april 2012 14:12


Undrar just om matte ska orka med nån cykel runda idag ? I går blev det en runda på 3,3 mil, och det var 23 grader varmt och solsken. Det blåste mindre än vanligt, så matte å kompisen fick för sig att cykla till ett naturområde för att kolla på fåglar. ..............

Då vi kom dit så var det en kedja över vägen och att man inte skulle få köra där ?? men vi kröp under med cykel och allt. Fick senare veta att där var avstängt för biltrafik eftersom vi haft rejäla regnskurar och vägen spolens då bort på vissa ställen och nu skulle det repareras. Vi tyckte det var skönt att slippa bilarna, och önskar att det alltid ska vara förbjudet at köra där.


 

 

Här sitter en Trana mamma, den tjusiga modellen med tofs på skallen. Dom heter Bue Heron. Hon hade valpar i boet, vi stod länge och kikade, men valparna ville nog inte vara med på bild, fast vi hörde ju hur dom tjattrade på................


 

 

Vi såg många olika fågelarter och jag hade bästa utsikten från min korg. Jag fick mycket beröm att jag satt där tyst och bara kikade..............Jamen det gör jag väl alltid ???? Nja...hur är det nu då du ser stora hundar på vägen, undrade matte ? .....ja OK då blir jag kanske lite mopsig och bjäbbar lite med dom för att retas......


Runt sjön kryllade det av alligatorer, det är tydligen valptider. Matte stannade flera gånger för att fota, men jag fick inte hälsa på dom, och inte hade jag nån större lust till det heller.

 

  

Ser ni den lilla valpen där vid strandkanten ? närmare än så här ville inte matte

 

 

    

 

Den på bilden nedan, var bamsestor,först trodde matte det var ett traktordäck som låg i sjön ....... han skulle nog ha kunnat käka upp oss i ett nafs , fast cyklen hade nog varit lite hårdsmält förstås

   

 

För ett par dagar sedan hade vi en sån där jättestorm som inte varade så länge, men var mycket intensiv. Det kom 2 cm regn på mindre än en tim. och då det slutat regna gick vi ut. Presis över huset var det en fantastiskt fin regnbåge, och matte kutade in snabbt som ögat för att hämta kameran, men den hann försvinna så det blev inget bra 




 

 

Vädret ändrar sig blixtsnabbt, så det gäller och vara framme med kameran, och då det började skymma såg himmelen ut så här.........vackert

 

 


 

 

Det där täcket som mattes kompisar i valplandet hjälpte henne att rita, har nu sytts färdigt. Det är en kompis till henne som har en maskin med jättelång arm som quiltat den. Skitbra blev det säger hon...

 


Jahapp, det var allt från oss för denna gång, nu ska vi ut på min toalett runda, sen ska det tydligen städas igen. Men va fasen ? matte det gjorde du ju förra veckan säger jag ? Kan vi inte hitta på nåt roligare ? Jodå säger hon, efter städningen ska jag sätta mig och sy .........Jahaja, och vad är det för roligt med det då ? säger jag........Karen jobbar idag så matte smiter undan kärringfläsk kontrollrundan.............men jag ska skvallra..........

Blötpussar från mig å kram från matte.


 


 
 
Ingen bild

Lena

27 april 2012 15:09

Jösses vilken långtur ni tog med cyckeln tur att du kunde sitta i korgen och inte behövde springa bredvid!!!!!! Hälsa matte och säg att lapptäcket ser urläckert ut....Kramis

EvaLena Hallgren

27 april 2012 22:48

MAtte tackar å niger, ibland springer jag bredvid cykeln, men bara här hemma och då är jag lös så jag kan stanna och gå dit jag vill......puss

 
Ludde

Ludde

27 april 2012 16:12

Hm? Jag undrar om inte de amerikanska milen är mycket kortare än de svenska. Jag skulle nog också vilja sitta i en cykelkorg om det fanns så där mycket alligatorer längs vägen... Kramis!

http://hundenluddesblogg.blogspot.com

EvaLena Hallgren

27 april 2012 22:45

1 mile är 1,6 km, men eftersom matte envisas å skriva på valp språket så översätts även avstånden. Hon cyklade 20 miles, vilket blir 32,1 km..........puss

 
Aamor

Aamor

27 april 2012 20:43

Är nog säkrast för dig och matte att hålla ett visst avstånd från de där alligatorerna, de är nog rätt vassa i käften!
Visst är det trist när de får sina städryck!

Nosgos

PS. Snygga brillor på headerna, dom gav min matte idéer eftesom mina ögon har varit lite jobbiga (md hornhinnehål)

http://aamor.bloggplatsen.se

EvaLena Hallgren

27 april 2012 22:46

det är bara matte som gillar brillorna, jag hatar dom så tack o lov slipper jag....

 
Märta

Märta

27 april 2012 23:45

Owaw vilken härlig Head bild!!! snygga brillor! är det sand glasögon? fniss.. ;)
Aligatorer, hua....
Må så gott gullet!♥ /Märta

http://frallorna.bloggplatsen.se

 
Kikkan

Kikkan

28 april 2012 13:31

Synd att quiltingen inte syns så bra på bilden här, heja SKYPE så man verkligen kan se hur fint quiltat det är. Hela täcket är ju urfint... Bra att Du satt kvar i cykelkorgen, inte kul med alligators på nära håll... Have a nice week-end, vi har REGN, trist fö våra besökare, min systerson har aldrig varit här tidigare & haft regn.. brukar vara sol & vamt väder... ♥♥♥

http://kickssons.bloggplatsen.se

 
Cruellas sida

Cruellas sida

28 april 2012 22:49

Usch och fy vilka läskiga saker ni har i diket.
Men wow vilken härlig headerbild!

http://crllaue.blogspot.com

 
Laika

Laika

1 maj 2012 20:42

Men huh vilka läskiga djur du har där. Hade nog inte ens vågat mig så nära. Har hört att dom kan springa snabbt. Läskigt. tur att dom inte var hungriga.

Lapptäcket var jätteläckert.

http://www.laikagumman.bloggplatsen.se

 
Kasper

Kasper

2 maj 2012 00:03

Men fy va läskigt med krokodilerna - vi trodde förut inte att de fanns såna på riktigt, i den där sjön!!!
Vi tycker att ni är bautamodiga som gick så nära som ni gjorde!
Har det aldrig hänt några olyckor med dom?
Matte är dessutom full av beundran inför dom där tre milen!

http://kasperian2.blogspot.se

 
Ingen bild

Vanja Säll

9 maj 2012 02:39

Vilka snygga brillor du fått. Bra om du är lite
Allergisk. Så spännande cykelturer ni gör det är tur
att du sitter kvar i din cyckelkorg. Ser farligt ut.
Så otroligt fint det konstnärliga lapptäcket blev.
Var får matte alla idéer ifrån? Kram och puss till er
båda. Vanja

 
Lena

Lena

19 maj 2012 11:00

Kikar in med en KRAM!♥ Lena med flock!♥

http://frallorna.bloggplatsen.se

 
Ludde

Ludde

21 juni 2012 22:42

Ville bara önska er en glad midsommar! Kramis!

http://hundenluddesblogg.blogspot.com

 
Kim

Kim

1 juli 2012 07:19

Vilka fantastiska äventyr du får vara med om.

http://kimsdogblogg.bloggplatsen.se

 
Aamor

Aamor

8 juli 2012 19:58

Vi saknar dig, var länge sen du skrev nått nu. Har du tagit semester!

Nosgos

http://aamor.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av EvaLena Hallgren - 4 september 2023 08:44

We are getting ready for the long flight back to Florida tomorrow so Mom isn't giving me any time for my story but here are some pictures from Stockholm where we are staying until tomorrow. According to Mom, this is the cleanest city we visited. and ...

Av EvaLena Hallgren - 24 augusti 2023 17:03

 We have been having many sluggish days lately, it's been raining, and Mom was in the mood for a meal she used to love as a puppy. so she's been cooking a real meal for a change. It was very tasty but Mom seemed to have difficulties cooking for one p...

Av EvaLena Hallgren - 20 augusti 2023 19:35

We woke up to a gorgeous sunrise at 4.45 AM It's definitely getting closer to  fall because it's getting dark at night now     Yes, Mom kept her promise and we stayed for a second night at the marina, and on the second day, we had lunch there....

Av EvaLena Hallgren - 16 augusti 2023 16:41

It hasn't been easy to get Mom to help me with my story, because now Mom got a book that completely mesmerized her. The author is from her puppy town and the story is about a woman's life and struggles to live in Northern Sweden from 1896 to 1985. ...

Av EvaLena Hallgren - 13 augusti 2023 08:12

Ever since we arrived in Mom's puppy town she's been sleeping later and later in the mornings, this morning she didn't get up until 7.30, that's a record. I think she's reminiscing back to her teens? Here I'm running after the ball at the same fiel...

Skapa flashcards