floridatjej

Alla inlägg den 15 januari 2012

Av EvaLena Hallgren - 15 januari 2012 17:05


      Johoo ni, det är sant, jag är sur på matte. Av någon anledning så fick jag bara knartar i min matskål nu på morron ? Det ska blandas i ägg, kalkon,kött, kyckling, eller nåt annat gott från HENNES tallrik ? nej du får svälta om du inte vill ha knartar..... Hon sa nåt om rund om magen?????och rumpsprutet i går kväll........ Skitsnack........det är hon som är rund om magen inte jag.........jag är ju hennes coach, och travar iväg med henne på långrundor varje kväll.... Nåja, vi får väl se vem som ger sig först, jag tänker då inte äta bara knartar, sa jag och gick å la mig i min bia. .............

 

   

 

matte stoppar om blommorna varje kväll .....så dom inte ska frysa sönder säger hon. Visst har det blivit kallt, men jag slipper tröjan eftersom jag inte har klagat. En snabb kissrunda klarar jag trots kylan............man är väl härdad ....hihi

 

 

I morse satt Bodi ute och kollade på sin husse som fixade med golfkärran. Han för ett himla oväsen så fort han får syn på nån. Han sprattlar och hoppar omkring som en galning, och det tycker jag är så besvärligt. Matte påstår att jag också var sån där då jag var valp, men det kommer jag inte ihåg....... men jag skällde inte på allt och alla.

 

 

 

       

 

Vi har för länge sedan konstaterat att matte är himla glömsk, det är inget att göra nåt åt sägs det ? Cottage täcket kanske blir en repris, men det gör väl detsamma. Här är fram å baksida

 

   

 

På en av våra motions promenader fick hon en plötslig ide om hur Sverige täcket skulle kunna bli bredare............hon ska rita alla namn av dom som bidragit med teckningar...........utmärkt ide sa jag.......

 

 

 


 

Men det projektet får kanske vänta lite, eftersom igår fick hon en snilleblixt om att sy hjärtan på papper ? 16 stycken ska det bli till att börja med säger hon. Hur slutresultat blir är det nog ingen som vet ännu

 

     


 

Innan vi somnar så brukar vi (läs matte) alltid glo på TV ett tag. Igår var det ett kul program där hundar tävlade på en bana, och en såg ut som min bloggkompis Rudi i Julita. Han är himla duktig på sånt där. Men att tävla i att hoppa längst från en trampolin rätt ut i en pool har jag inte sett honom göra än. Hoppas han slipper för det verkade inte så kul tyckte jag........skitdålig bilder, men det är inge bra att fota TVn

 

     

 

 

Nej nu har matte inte tid att hjälpa mig med min blogg längre, hon ska sy fler hjärtan.............blötpussar till ALLA bloggvänner........och naturligtvis IRL vänner också


 



 



Ovido - Quiz & Flashcards