floridatjej

Alla inlägg den 29 januari 2012

Av EvaLena Hallgren - 29 januari 2012 14:20


Här knallar livet på presis som vanligt, inga stora händelser på gång. Matte har börjat och avslutat ett nytt projekt som inte hade nåt med lappar att göra. Eftersom jag inte har tränat på att vara kvalitets kontrollant på sånt här så får jag vara modell i stället !!! Jag tycker det är skitlarvigt, men ibland får man bara stå ut för husfridens skull.

 

    

 

Ofattbart varför hon stickade en sån här tjock halsduk , va ska hon med den till här i värmen ? Aldrig i livet att hon ska inbilla sig att jag ska ha den, men om nån i valplandet är intresserad så skickar hon den gärna............tror jag ?

 

Kusinen inspirerade matte att börja sticka igen, så efter promenaderna, sitter hon bara och klick klick klick, en annan får försöka tränga sig på för att få lite uppmärksamhet..............hoppas att detta snart går över.

 


hon stickar på det där skitdyra garnet hon inte kunde låta bli att inhandla. Husse vet nog inget om det, för jag har inte hört ett endaste knyst..........sjalen är snart färdig, och då ska det bli intressant å se om jag får lite mer av hennes tid ?  Jag tänker i alla fall INTE posera i den.........

 

 

 

Dom har öppnat en ny tyg å symaskin butik i stan, och naturligtvis så försvann matte dit en halv dag då dom hade Grand Opening. En gång fick jag följa för dom som rår om den gillar hundar, men matte är livrädd att jag ska pinka lite på nåt tyg så hon får skämmas...................skulle JAG göra nåt sånt ??

Butiksägarna kommer från Finland, och det är nära valplandet säger matte. Tanten har vunnit massor med rosetter för tjusiga hantverk, och nu ska matte dit på lektioner för att lära sig "heirloom stitching". Va ska det vara bra för, säger jag? Du gillar väl inte spetsar och hojjti tojjti frill ??? Nä ok då säger hon, men det är väl kul att lära sig nåt nytt, och omifall dom behöver nån ny anställd så är det bra om dom lär känna en ..............eller hur ? '

 

      

 

 

 

I går blåste det så ini baljans här, och då är det inte kul at vara ute, håret blåser och blir rufsigt, så matte mutar mig med baconladyn.


 

 



bacongubben är på sjukhuset för att byta ut ett gammalt knä, och då är nog baconladyn där för att sköta om honom. Det var ingen hemma................men jag såg till att lämna mitt visitkort så dom vet att jag sökt dom. Matte tyckte det var dumt, men inte lät hon så allvarlig då hon sa till mig att INTE göra det

 


 

Jahapp, nu är det inte morron längre. Matte har suttit och pladdrat på Skypen jättelänge, så nu säger jag ifrån på skarpen...........JAG ÄR PINKNÖDIG MATTE..

 

oki doki, nu går vi........................och sen ska matte på kärrinfläskkontroll promenaden..........den som jag inte cochar.

Blötpussar till alla och ha en finfin söndag..........


 




Ovido - Quiz & Flashcards