floridatjej

Alla inlägg under februari 2012

Av EvaLena Hallgren - 17 februari 2012 18:06

Jodå I Tisdags...............

presis som förra veckan så kutade jag full fart till Karens hus och in i jeepen för att åka med till stallet. Då vi svängde av stora vägen in mot stallet blev jag så lycklig jag kunde knappt hålla mig längre, jag trampade i cirklar och gnydde. Karen öppnade dörren first och jag var ute på gärdet med hästarna innan matte ens fått av sig skrajsnöret.

Efter att ha hälsat på alla i hagen så sprang jag så fort jag orkade till stallet för att hälsa på Sammie och Noble. ................................Noble visste nog att jag skulle komma för han hade lagat färska köttbullar till mig

 

 


Efter att jag ätit mig mätt, och undersökt varje vrå och skrymsle, medans matte och Karen jobbade, så tog jag sen en paus och vaktade spaboxen......


 



Vi stannade där lite längre än vanligt, och jösses så slut jag blev. Jag låg som en trasa i mattes knä på hemvägen, och som vanligt blev det sen en spa+hårvård............härliga tider............här en gammal bild......

 

 

 

Här är det ingen ro och ingen vila, man får försöka sno till sig en liten tupplur mellan varven, och här har jag presis synat det tecknade täcket, som så många i mattes valpland hjälpte henne att göra. Den godkände jag på stubinen så jag kunde vila lite sen.

 

 

 

 



Måste ju berätta om min favorit postis. Hon heter Sparky och tar sig alltid att snacka med mig och kela lite. En gång bjöd hon mig t.o.m på en macka...........Matte säger att det gjorde hon inte alls............hon påstår att jag snodde hennes lunch ??? Det var det dummaste jag har hört.......den låg ju där serverad på ett papper till mig..............


   


Det har blivit fler rutor den här veckan, och mer jobb för mig...........den blå rutan är inte bra,sa jag. Färgerna är helt fel, den får du göra om, så tog jag mig en tupplur medans matte fick sy en ny

 

 

 

Matte lyssnade och sydde en ny ruta, som jag nu har godkänt

 

 

 

 

Ja så har min vecka varit...........och int ska en klaga, livet är helt OK ....................hoppas ni också har det gott.................wet kisses to all





Av EvaLena Hallgren - 10 februari 2012 16:26

Det har gått åt hellskotta för lång tid sen hon hjälpt mig att blogga, men jag har tidigare konstaterat att det inte finns nåt att göra åt den saken. Hon är en tjurskalle och gör presis som hon vill. .....................det är du med säger hon..............kanske därför vi passar så bra ihop ?

Goda nyheter är att flickan i stallet som råkade ut för en bilolycka, inte kan komma tillbaka och jobba på mycket länge. Ja det är ju usla nyheter för henne, men för mig.............wooopppieeeee.

Nu ska matte tydligen hjälpa till varje Tisdag, och då ska jag följa med så klart............eller hur ?? I tisdags tog en sniff på mattes stallskor och så fort hon öppnade dörren kutade jag hem till Karen och satte mig i hennes jeep. Inte en chans att bli glömd hemma.

 

 

Den här gången var det mycket nära att hjärtat stannade på matte 2 gånger, (nästan 3, men en gång p.g.a äckel) Presley är största hästen i hela stallet, och han är också äldst. Enligt hästdoktorn så är det hög tid för honom att få gå över regnbågsbron, men hans matte är inte villig att låta honom gå. Han verkar inte ha särskilt ont, men har stora sår på kroppen som inte vill läka. Han ser nog inte så bra heller, för han trampade på mitt hår, så jag satt fast, och då skrek jag. Det var mattes första hjärtslag. Den andra kom då Presley pinkade, och jag var himla nära att bli duschad..............DET oroade inte MIG det minsta.

Matte plåtade massor av honom , som hon sen photoshoppade bort alla otäcka sår, och Karen gjorde ett collage till Presleys matte, vilket gjorde henne mycket glad.

 

 


Här rullar Presley i smutsen, och det verkade han uppskatta i massor, jag provade ocksa, men det var ingen hojdare

  

 


Presley gör inga köttbullar...........han gör KÖTTFÄRSLIMPOR, och så hittade jag en massa annan god mat i hans stall. ingen aning om vad det är men gott var det.

 

   

 

Presleys jättesöta människovalp kom också på en snabbvisit........

 

 

 

Den där sykursen som matte var på förra veckan var tydligen inte så där jättekul, för hon kom hem med en pytteliten lapp, som hon inte hade nån lust att fortsätta pilla med. Den fick bli en väska till Ajpäden i stället.

 

     

 


Den här veckan har jag jobbat lite som kvalitetskontrollant på andra grejjor än dom vanliga tyglapparna. Hon fick för sig att riva sönder en kofta som hon inte gillade och göra en ny modell av garnet ? Jag fattar inte vitsen, men det gör tydligen hon.

 

 

        



Täcket som jag kontrollerade har skickats till en människovalp som inte har anlänt ännu. Mössa och krage som jag tvingades att pröva, följde med till samma adress. Jag blev rejält förolämpad av den prövningen, och gick till sängs och surade efter fotot, men det är för tillfället mattes favoritbild på mig ?

 

   


I förrgår var vi in till byn och åt lunch, sen gick vi en tur i parken och där träffade matte några tjejjer som snurrade med ringar runt magen. Naturligtvis så skulle matte prova.....................guuuuuuuuuuuud så skämmigt , visserligen lyckades hon snurra den några varv, men jag ville inte titta på eländet, så jag gick och satte mig vid fontänen, och låtsades att jag inte kände henne..

 

   

Hon är bra knasig matte,

men hon är ju min...............nu ska hon få berätta om den tredje hjärtsnörpen som hon fick i stallet.

 

   


Jag och Karen höll på och tvätta såren på Presley efter hans smutsrullning, och vi hann presis sätta på hans täcke innan hans matte dök upp. Fotocollaget skulle vara en överraskning.

Helt plötsligt hör vi durumdurumdurum. ................alla 4 hästar i hagen som tillhörde grannen sprang i full gallopp. Jag tycker det är så läckert så vi gick närmare. Vad får jag se ?....................efter dom sprang en liten vit ulltuss så fort han kunde.....................Buttons hade fått igång dom och nu inbillade han sig visst att han är nån vallhund. Som på en given signal stannade alla hästar och omringade Buttons, och luktade på honom. Nu var han inte så kaxig längre, han kröp ihop och mitt hjärta stannade. Jag kallade på Buttons i panik, och han kröp iväg med svansen mellan benen......................hästarna stannade så klart vid elstängslet. Buttons glömde det hela lika fort, och kutade vidare som om inget hänt............

Naturligtvis så låg kameran kvar i stallet...................nu då jag skulle behövt den som bäst

Har en känsla av att hästägarna inte skulle blivit så glada om dom sett vad som hände, så förhoppningsvis var det en engångsföretelse..............

Matte.


  

Hahahaha, det var skitkul att jaga dom stora hästarna, men dom har mycket längre ben än mig och kan kuta snabbare så det blev inte så långt. OM jag blev rädd ? Hm.... kanske lite, Om jag tänker göra om det ? ..vet inte kanske......

Skickar lite sol och värme till er alla i min bloggvärld...............blötpussar.

     

 


Skapa flashcards