floridatjej

Alla inlägg under december 2010

Av EvaLena Hallgren - 24 december 2010 18:21

Äntligen ...................hoppas ni har saknat mig lite ?

Jag har kommit till insikt att Matte är periodare .............ja det är sorgligt, men tyvärr sant.

Helt plötsligt får hon tokryck och då ska ALLTING göras på en gång, städa,tvätta, baka, handla,laga mat,sy, sticka, brodera,blogga,surfa......jag ska badas, gå tillparken osv..........sen blir det tvärstopp...............inte ett skit blir gjort.

OK, till Mattes försvar ska förstås tilläggas att hon inte mådde så jävla bra för ett par veckor sedan, och det blev mycket mysande i stora sängen, vilket egentligen inte är helt fel...........

Så helt plötsligt kom ett sånt där tokryck i förra veckan, Matte skrev och skrev på min blogg, och var nästan klar då det sa ...............pooff. och allt försvann.............Då sa hon det där F-ordet som jag är så himla rädd för.  Vid såna tillfällen chansar jag aldrig, jag sticker genast och gömmer mig, bara för att var på den säkra sidan...............

Så det var kanske inte hela världen, eftersom Matte har en liten dator oxå, men av nån förb%¤& anlening så gick inte den att använda heller ??

Efter ett par dagars svärande visade det sig att hon bara lyckats komma åt nån knapp som stängt av antennen ..............eller va det nu va.

Stora datorn blev inlämnad för nytt maginnehåll..........mammakort hette det visst ?...........och nu funkar allt normalt igen...........ska bli intressant å se va hon ska skylla på nästa gång jag vill hon ska hjälpa mig att skriva.?


  

Matte slöade till ( mådde dåligt) så hon släpade aldrig in granen, men tomtarna (som jag inte får röra ) har hon tagit fram, och så ska det modellas framför kameran. I år slapp jag nån löjlig rosett eller luva.............Matte kanske börjar fatta det där med INGA kläder........................duktig matte

 

  

Förra året provade  hon dom här på mig då vi var till min affär, men jag sa " i Helvitte heller", så dom fick bli kvar på butiken

 

  

 

Husse för tusan, det där är ingen Giraff-hatt, det är MIN strumpa som tomten ska lägga mitt godis i......

 

   


Då det är kallt ute så går jag motvilligt med på att ha på mig tröja. Det är inte ens minusgrder, men då tempen kryper ner mot 5grader så blir det svinkallt, och jag fryser så jag skakar. Förstår inte hur mina bloggvänner klarar kylan, och en del tom. gillar det ??  


  


Undrar om man inte kan få Matte att köpa en tröja som inte är så skarpladdad. Jag får ståpäls då hon tar av mig den.  Det sprakar och gnistrar så ini Nordens, så nog borde det gå att fixa ? Ska föreslå hon fixar nåt då hon leker med alla lappar. 


  


På tal om lappar, jag har faktiskt hunnit med en kvalitets kontroll ................

 

  

 

Den är inte färdig än, det ska ju bli en baksida också.......................

lägger in en ny bild vid slutinspektion.

 

  

 

Återigen har Matte haft ett sånt där tokil, med snabelmonstret och diverse andra farliga pryttlar.....................vid såna tillfällen gillar fräskärringen mig, hon känner sig förstås tryggare då jag kommer för att försvara henne.

    


Till sist vill jag önska ALLA mina vänner IRL och i cyber rymden en fantastiskt finfin JUL. och förhoppningsvis så hörs vi innan det nya året.

 

VARMA JULPUSSAR TILL ER ALLA

 

 


  

 

 

 

 

Av EvaLena Hallgren - 8 december 2010 22:05

Nu sitter jag och matte och kurar inomhus, för det har blivit kallt så ini nordens ute. Ja ni som bor i mattes gamla land plumsar ju kring i snön, så ni kanske inte vill lyssna på vårt gnäll???..........gnäll å gnäll förresten, det är ju inte jag som gnäller, det är matte som tjurar och klagar på kylan, jag är ok bara toaletten går snabbt så....

Kl.5  morse var det endast 4 grader varmt, och såg ut så här på mattes bil 


  


Matte tog ut filtar och bäddade om hibiskusarna, vetinte om det hjälper, och det vore ju synd om dom fryser ihjäl, men det finns nya hos trädgårdshandlarn. Matte tycker mer synd om apelsinodlarna som får sin skörd förstörd........men det kanske går att sälja apelsiner  som isglass ????


 


Matte har i flera dagar sagt att jag inte luktar så fräscht, men hade helst velat vänta med bad tills det blir lite varmare ute. Själv tyckte jag nog också att det var dags, men inte för den fina aromen, men det hade börjat klia som det alltid gör då matte säger att jag är skitig. Hon fattar i alla fall lite..........................och jag blev så glad 


  

   

Jag älskar faktiskt att bada, med mycket skum och varmt vatten. En av mattes kompisar i England tycker också om att bada, så då hon kommer hit ska jag fråga om hon vill bada med mig, hon får säkert plats om jag flyttar på mig lite ...........



 


Efter badet båser matte med varmluft tills jag är torr, å gud va skönt det är............... 



När jag är torr , kammad och luktar gott, så  får jag alltid lite godis för jag är så duktig tycker matte.............................jamen jag njöt ju såååååååååååå

 

 

sen sparkade jag boll med matte en stund och till sist försökte jag blidka fräskärringen igen.............no success den här gången heller................men skam den som ger sig ..................

puss på alla vänner .................vi hörs snart igen .........



Av EvaLena Hallgren - 5 december 2010 21:05

Idag blev det lång slödag, matte for iväg med Stephanie och lämnade mig hemma ensam med husse och fräskärringen några timmar. Det är väl ok, fast jag mycket hellre velat följa med och shoppa. Dom sa att det skule bli mat-shopping, och där är det totalstopp för hundar. Jag har visserligen hört matte snacka om att skaffa mig en liten väst med rött kors på, och då kan hon säga att jag arbetar, så INGEN kan porta mig.....................får väl se om matte vågar

 Jag vet att Stephanie kommer att påminna matte att handla hundgodis, så den som väntar på nåt gott ...............

Igår var jag och matte på stan för att handla julklappar, men det var så mycket folk och matte gillar inte att trängas.

Jag träffade Jultomten, men det var en sur jävel, för hur jag än klängde på hans ben så vägrade han böja sig ner så jag kunde snacka med honom om vad jag vill ha............skit samma, han snackade med matte, och hon tyckte också att han var en  ovanligt otrevlig Tomte........Jag ska skriva önskelista till....... Stephanie, och  Annie, och Frank, och   Chris och och ??    jag har massor med människor som skulle lyssna,och fixa vad jag vill ha............. så skit i Tomten.....


  


På en leksaksaffär hade dom självlysande blinkande studsbollar, och jag ville ha en sån, men matte sa att dom var så tunga så jag skulle tuppa av om den studsade på huvudet..................äsch så pjåskigt av henne ......................

  


Matte och jag skulle ta en liten välbehövlig vilopaus på en bänk, men såna här feta gröna gubbar okuperade nästan hela sitsen på alla bänkar ? ..................det är en REN sa matte .........jaha, va bra att den är ren, då slipper den ju att bada ....................

Matte tyckte den såg kissnödig ut ............

  




När vi kom hem sprang jag hem till Annie och tiggde lite baconstrips, och när hon blev upptagen med att prata med matte så stack jag och snodde hennes teddybjörn. (för femtielfte gången) den här gången sa hon att jag fick behålla den och ta med hem........................puuuhhh äntligen ....................sa jag

den är sååååå gosig. Matte sa att jag måste skriva tackkort till Annie nu, det gör man om man är väluppfostrad,säger hon............. och det är jag ju..............


  


Matte har fått tygnojja igen, och vi  kilade in på en butik som ägs av Harry,en Golden retriver och hennes Danska matte. Harry hade på sig en tomtedräkt eftersom han jobbade som dörrröppnare och välkommare............. Besöket höll på att sluta riktigt illa för mig. Jag lyfte nämligen lite på en tass för att markera att jag varit här, och matte fick syn på mig, och då blev det slut på lösspringandet. Jag fick snällt bli kvar under hennes arm............................

Nu visste jag ju varför, så jag protesterade inte om att få gå ner på golvet igen......................himla tur att ingen annan såg det, för då hade matte fått skämmas ögonen ur sig..................................men va fan, jag måste ju få berätta att jag varit hit och hälsat på ???


  


efter tyghandlandet har det blivit en hel del surr på symaskinen, medans jag vilat i min STORA säng...........

En av dom här julkorts hållarna ska bli julklapp till en tant i mattes valpland


      


Jag jobbar naturligtvis kvar som kvalitetskontrollant av allt


    


Matte har börjat fota alla som kör omkring och rastar sina hundar så här, hon blir lite småförbannad på dom lata kärringarna, fast jag har fösökt förklara att dom där hundarna har det skitbra, ´.................................................


.......jag vill också åka golfkärra ibland..............


  


ja det var allt för mig idag.................skall strax återinta ryggläge och vila till middags dags..............................puss puss alla vänner



Skapa flashcards