floridatjej

Alla inlägg under april 2011

Av EvaLena Hallgren - 23 april 2011 04:16

Det är nästan två veckor sen sist, och visst har jag tjatat på matte att skriva, och hon lovar och lovar.......sen gör hon nåt annat och glömmer.............nåja..

Vad har hänt sen sist då ? Inte speciellt mycket faktiskt, det mesta är som vanligt. Matte jobbar Mån,Tis, och nu har hon faktiskt varit så bussig och varit hemma med mig resten av veckan, presis som vi kom överens om, men nu  har hag hört rykten om jobb en dag till i veckan .........hmmm man ger en klo, och dom tar hela tassen.......bäst att hålla koll.

Jag tror tjejjen i Stockhom har köpt godis och pipleksak...........

Matte har  börjat cykla igen, och det ÄLSKAR jag. Varje kväll inspekterar vi trädgårdarna på hela området vi bor, och det blir ca 13 km.

Slitet i trädgården och min supervajsing har gett resultat, nu gäller det bara att inspektera , plocka bort vissna blommor, och vattna varje dag. Ser ni Påskliljan som är på väg att slå ut bakom mig. Den hade matte planterat för et par år sedan, men den hade försvunnit. Nu kom den helt plötsligt upp på ett nytt ställe, och dessutom behagar att blomma presis lagom till Påsk.


      

En tupplur i det gröna bland blommorna är inte fel, om bara matte kunde sluta kuta runt med kameran...................

 

  Kaktus skottet som Matte snodde på parkeringen vid hundparken för några år sedan, blommar. Den bör planteras i större kruka, men matte kommer fortfarande ihåg hur ont taggarna gjorde vid stölden, och hur det blödde..........

 

 

 

Pelargoner känns så Svenskt säger matte, men tyvärr så trivs dom inte i sommarvärmen, så snart får dom översomra i ett skuggigt hörn till nästa vinter.

 

 

   

Datura,kallas djävulens trumpet eller ängla trumpet, beroende på hur den används tror jag .Matte tyckte blommorna var så läckra så den fick komma med  hem från trädgårdshandlarn. Att ungdomar rökte eller gjorde te på fröna för att få hallucinationer hade jag hört talas om, men det ingick inte i planerna, den ska bara avnjutas med att titta på. Efter googling så fick jag veta att den är en mycket giftig planta och används i häxbrygd,och används att mörda eller ta självmord..............................  "what's that flower in my salad honey ?  Nejdå, inga såna tankar, men visst är blomman fin ?........

 

 

 

Härom dagen då jag och matte var ute och cruisade, fick vi syn på den här konstiga makapären. Det är google maps som plåtar gatorna, så du kan nu promenera virtuellt på min gata.


     

Heltuff kärra tyckte matte, jag tyckte den såg livsfarlig ut..........

 

 

Matte o ch hennes kompis var till djurparken och där bor den här fräskärringen. Jag fick inte följa med så jag vet inte om hon skulle gilla mig ? kan väl knappast vara like sur som min fräs............... Matte sa att den här skulle nog gilla mig skarpt..............som  middag........... !!!!!!!     ..............MATTE för hellvitte......


   

Symaskinen har surrat hela veckan, utom igår. Det blev en massa tallriks underlägg med tuppar på till påsk, och jordgubbarna kom till i bara farten....

   Det här  är ett 10års projekt...............säger hon, men det tror jag inte på.....


 

Här är det sed att till Påsk så ska tanterna som går till kyrkan ha en ny hatt at visa upp. Matte är ju inte speciellt kyrklig, men en hatt har hon sytt idag........

Nu är klockan 23.20 , så nu ligger jag i "min"stora säng och väntar på min kvälls massage medans matte  glor på TV n en stund.............GLAD PÅSK och blötpussar till alla kära vänner.


Av EvaLena Hallgren - 10 april 2011 13:56

och lite till har gått sedan sist, det spelar ingen roll hur mycket jag tjatar, matte lyssnar inte, och gör som hon vill. Undrar just vilket jäkla liv det skulle bli om JAG slutade lyssna ?

Den här veckan har 2 grannar bott  hos mig. Det är Scooter som är en långhårig Chihuahua, och Pepper, som är en rakad Pomeranian.

Pepper har ett blått och ett svart öga, så han ser ut som en värsting, men vi som känner  honom vet att han är en riktig fegskit, som älskar att lyssna på sitt eget bjäbbande.

 

Ingen av dom har någon som helst uppfostran, dom är nervösa  och "needy", ska sitta i knä hela tiden, och det har matte inte tid med, så det är tur att husse finns, för han rör inte på sig så mycket, så där kan dom sitta.

 

 

Peppers gillar att jaga bilar ( vad det nu skulle vara bra för ? )och blir alldeles tokig då han ser en bil. Hans matte brukar springa efter bilarna med honom, för hon tycker det är bra motion för henne och Pepper ? Min matte har sagt till henne att "it's an accident, waiting to happen "och har nu  satt total stopp för det ofoget, och det verkar som om han fattat att det är en sysselsättning som inte bara är  jävligt irriterande, utan också mycket farlig. Grannarna är riktigt imponerade av hans förändring, men det lär knappast hålla i sig, om inte hans matte skärper sig... 

 

  Scooter är lite lugnare, men han skäller som en bandhund hans också, och ni må tro att fräskärringen har fått sig många utskällningar den här veckan.

Jag har gjort mitt bästa att försvara henne, fast innerst inne tycker jag hon gjort sig förtjänt av det................men inte från främlingar , det är MIN fräskärring.

Bussig som jag är, så har jag tillåtit båda två att sova i "min" stora säng. Scooter envisas med att sova under täcket, och det gillade inte matte nåt vidare. Trots att han är så liten så värmer han som en kamin sa hon. Det är 30 grader varmt här nu, så några kaminer vill vi inte ha. Pepper har skitäcklig andedräkt, så han fick sova vid fotändan. Kudden bredvid matte är min plats.

 

 

För att få lite lugn och ro, så stack jag och Matte ut på en cykeltur en kväll. Vi fick syn på en påskgran ??? Matte säger att det är påskharen som varit framme.............tror jag inget på.

 

 

 

Här hälsar jag på Stephanies katt Booster, han har inga klor sägs det, men han fräser på mig han också .................katter ÄR korkade...

   

Det går inte en dag utan att matte sitter vid symaskinen, här är 2 av månadsrutorna, som så småningom ska bli ett helt lapptäcke.

 

 

 

Varje gång dom får nytt tyg på mattes jobb känns det som julafton säger hon.........och så släpar hon hem tyger att sy ihop för att sätta på väggen i butiken så  kärr............flåt. .......tanterna har ett exempel om vad som kan sys.

Urusel bild, men husse orkade inte hålla upp armarna så det var bråttom ?

Inte mattes färgval eller mönster, men enkel och kul att sy.

 

    

Torsdag har matte en kurs i en teknik som hon inte provat på förut,

Lätt som en plätt sa matte och knåpade ihop dessa hjärtan.

 

 

Andra lektion med samma teknik, blev betydligt svårare, så onkel Sam blev lite krokig, men skam den som ger sig säger hon, det blir bättre nästa gång.

Jahaja, nu ska jag kika runt och se vad mina cybervänner har haft för sig under veckan.................jag hoppas oxå att matte ska uppdatera lite oftare................men jag håller inte andan...............

 

blötpussar till alla

 

 

Av EvaLena Hallgren - 1 april 2011 04:05

Det är helt mattes fel som är så lat att hon inte ids hjälpa mig, latmatte...............fast ska jag vara riktig ärlig så har hon jobbat himla mycket, och under dom korta stunderna hemma så har hon varit OK.

Idag har det spöregnat , åskat och dunrat hela dan. Vädergubbarna har tjatat och tjatat om nån tornado som aldrig kom .....inte hit i alla fall.  Matte blev rastlös och tyckte vi skulle ut och åka en sväng, och det blev en tur till hennes jobb.  ( det fattades en liten bit tyg till projektet som hon tog med hem i Tisdags.

Humphrey jobbar där med att möta alla kunder vid dörren , men när jag kom blev han så störtförälskad i mig att han glömde sitt jobb!!!!!!!!! hoppas han inte får sparken ...



 

Humphrey jagade mig runt butiken i flera varv, och det var skitkul...................men då matte satte på mig kopplet ( hon var livrädd att jag skulle kissa lite på nåt tyg) så fick helt plötsligt Humphrey för sig att släpa iväg med mig i nån jäkla följa Humphrey lek ?.......Jag blev så ini hellvitte sur och framför allt förolämpad, så då han råkade släppa kopplet så skyndade jag mig under ett bord och visade tydligt hur lite kul jag tyckte det var.

Matte, ..............den skiten skrattade och filmade ? .......å jag som trodde hon var på min sida..................Så småningom så plockade hon upp mig och bad om förlåtelse, men så lätt tänker jag inte ge mig. Jag satte mig i baksätet och surade hela vägen hem. Normalt sitter jag fram och supervajsar körningen, helst med en tass utanför fönstret..............det är livet det....

Väl hemma igen så fixade matte käk till sig och husse, och jag fick skinka i mina knartar. Det var en bra början på det dåliga samvetet matte har.

Efter middan, tvingde matte ut mig i regnet.......jvla mtte.............."det är ingen picknick för mig heller"sa matte, och jag kan ju inte hålla mig hur länge som helst, så det var bara att knalla iväg...................men segt gick det, och dyngsur blev jag..............

Matte tog fram hårtorken och gav mig massage.............sen  skällde jag på skafferiet och då "ramlade" 2 torkade kalkon vingar ut..............OK, nu har jag förlåtit matte.........

 

   

2 bilder från den där tyg quilt showwen hon var borta på förra helgen...............hon är skitsugen på att sy en sånt där stjärntäcke ............som hon tyckte var himla snyggt

 

I går kväll gick Snickers förbi med sin matte och då var jag ju tvungen ut och hälsa på honom. Snickers är nyinflyttad och full av energi, han hoppar och studsar omkring hela tiden...............jag gillar honom och önskar att hans matte vågade släppa kopplet ibland, men då springer han bort säger hon. SÅ korkade är väl inga hundar ?  Man ska väl inte flytta ifrån där matskålen och sängen står ??

 

      

Här kutade jag runt busken och hans matte håller på att trassla in sig....... 

  Nos puss

      

Snickers är adopterad från ett hundhem, så det är ingen som vet vem hans föräldrar är , eller vad han kan vara för ras..............spelar ingen roll han är en glad prick , och skit snygg...........

 

   

 

Men här var jag tvungen och sätta stopp, Det här är MIN polare, kom inte hit fjäska in dig  sa jag...............Det  är killen som dom sköt ihäl på cowboypartyt. Han mår bra nu och han har en golfkärra som jag får åka runt kvarteret med ibland. ...........så stick åt fanders Snickers............this town is not big enough for both of us..... 

 

   Mattes "prins" har kommit tillbaka, men jag tänker inte alls pussa den till henne, det får hon göra själv..................hmmmmmmmm kan den bli en prinsessa oxå? 

Undrar just om han tänker flytta in i fågelholken vid köksfönstret igen ?

 

 

 

Det här är absolut bästa årstiden här i Florida, presis lagom varmt och solsken nästan varje dag. Det skulle varit ännu bättre om palmerna bara var gröna och aldrig blommade. ¨Det är gult puder överallt, och "våran"palm har två blomknoppar till innan det är färdigblommat.  Förra trädgårdskgäng hade matte mutat så dom sågade ner knoppen innan den blommade. Nya gänget är inte lika bussiga tyvärr............så matte kommer att snora och harkla ett tag till...........

 

Nu har det blivit sent här, så det är dags att krypa till kojjs..........godntt

och blötpuss


Skapa flashcards