floridatjej

Direktlänk till inlägg 3 februari 2011

ONSDAG KVÄLL

Av EvaLena Hallgren - 3 februari 2011 01:09

Sakta men säkert verkar allt bli som förr, Matte ligger inte och sover med mig hela dagarna längre. Nu leker hon med tyglappar och sitter vid symaskinen igen.   Eftersom jag vill vara absolut säker på att hon kommer ihåg att jag finns, så ser jag till att tränga mig upp i knäet och sitta framför maskinen.

 

  

 

Vanligtvis efter några minuter tröttnar då matte på att sy, och ägnar mer tid till mig..............

Natuligtvis har jag kvar mitt kvalitetskontroll jobb...................men varför har hon bara använt 2 färger  den här gången??? det har aldrig hänt förut...............undra just om hennes vetrinär tog bort nåt i henne som skulle ha varit kvar ??????

 

 

Nu är det bara bakstycke och vaddering som ska till, men det får nog dröja ett bra tag, tills Matte kan krypa på golvet igen

    


Äntligen kan matte köra bil igen, så vi gjorde en liten Söndagsutflykt................gissa vart ??

Till tygaffären förstås..................hahaha

På hemvägen körde vi sakta genom byn, så  jag fick leka raggare och hänga ut ur fönstret och glo på folk och fä..............det gillar jag nog allra skarpast......... 

 


 

 

Ibland har jag väldigt mycket att säga, men tyvärr är det inte alltid matte begriper vad jag vill..............................................
vid närmare eftertanke så förstår hon nog, men LÅTSAS att hon inte gör det.........som tex. då jag vill ha godis...........

 


 

Nu blir det snart sängdags och myyyyyss.....................Matte lägger sig mycket tidigt på kvällarna nu för tiden ?? jag har mina aningar om varför, men jag säger inget för då kanske hon börjar sitta uppe till mittinatten igen..............och jag gillar att krypa ihop på armen hos matte i "våran"säng.......

blötpussar till alla mina vänner......................

 

 

 

 


 
 
Rudi o Britt Marie

Rudi o Britt Marie

3 februari 2011 08:04

Åh, att få glida omkring och ragga så där på gatorna i Florida! Hur kul som helst! Tänk om dom opererade bort färgseendet hos din matte av misstag! Hur ska hon då kunna sköta sitt nya jobb? Hoppas det kommer tillbaka! Njut av mysiga tidiga kvällar, själv är jag himla kvällstrött också!

http://www.bmwsfotoblogg.blogspot.com

 
Ludde

Ludde

3 februari 2011 10:00

Åh, den som hade en glidarbil istället. Visserligen har jag en rymlig kupé där bak i våran, men det går inte att veva ner några fönster där... Kramis!

http://hundenluddesblogg.blogspot.com

 
Aamor

Aamor

3 februari 2011 17:59

Du låter precis som mig säger matte när jag vill nått, kul att höra.
Vilket vackert täcke din matte gjort, min matte älskar den färgen.
Så där "upp i knä-ser du mig" gör jag också, helst när matte ska äta, hihi!

Nosgnugg

http://aamor.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Lena(England)

3 februari 2011 21:08

Vilken raggare du är Buttons....Jag skulle inte kunna motstå att ge dig godis när du tittar så där gulligt med dina stora bruna ögon.....Kramis ♥

 
Eva H

Eva H

3 februari 2011 21:10

Den här matte gillar också täcket väldigt mycket!
Liksom din stil för att få lite uppmärksamhet:) A skulle nog göra så om han kunde - han kommer i alla fall ofta och puffar sig in under armen.
Och att matte blir bättre är ju självklart när hon har dig som VAMar! Vår Av sjuk Matte är ett väldigt viktigt jobb! (Och JOBBIGT jobb muttrar 2 här...)

http://fyrfotingar.blogspot.com

 
Lizzan

Lizzan

4 februari 2011 18:23

Härligt att matte börjar piggna till! Snygga saker syr ho oxå ;)
//Lizzan

http://hizzan.blogspot.com

 
Ingen bild

Myllan

6 februari 2011 19:56

Du är ju helskön som raggare, med håret fladdrande för fartvinden ;-D -Det var väl inte så svårt att gissa vart matte hade ställt autopiloten, för bilen hittar nog själv .... (!) Vi ses på Skyperiet, så puss på nosen så länge♥♥

 
Ellior Kung af Upphärad

Ellior Kung af Upphärad

7 februari 2011 01:01

Huu sådana monstermaskiner har Kulan oxå, och så har hon två jättestora oxå som för en massa väsen. Hon blir väldigt avis på dom fina lapptäckena, här är det ju bara babyfiltar :-)

http://www.kulan.bloggplatsen.se

 
Gudrun

Gudrun

7 februari 2011 17:27

Hej Kul sätt att blogga på. Två i en liksom. Det ska bli kul att följa er framöver. Blir lite avis på ert klimat men det är bara att gilla läget.
Hare bra!!

http://www.gudrunslappar.blogspot.com

 
Lena

Lena

10 februari 2011 15:17

Gösses va häftigt & ur snyggt häst täcket är!!! & filmsnutten i bilen tog mej för ett ögonblick tillbaks till *sommarvärmen* he he ;) som vi INTE! har här idag! utan västa snöstorm med klass 1 varning! & kallt...hua...
Kram på er! /Lena

http://frallorna.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av EvaLena Hallgren - 4 september 2023 08:44

We are getting ready for the long flight back to Florida tomorrow so Mom isn't giving me any time for my story but here are some pictures from Stockholm where we are staying until tomorrow. According to Mom, this is the cleanest city we visited. and ...

Av EvaLena Hallgren - 24 augusti 2023 17:03

 We have been having many sluggish days lately, it's been raining, and Mom was in the mood for a meal she used to love as a puppy. so she's been cooking a real meal for a change. It was very tasty but Mom seemed to have difficulties cooking for one p...

Av EvaLena Hallgren - 20 augusti 2023 19:35

We woke up to a gorgeous sunrise at 4.45 AM It's definitely getting closer to  fall because it's getting dark at night now     Yes, Mom kept her promise and we stayed for a second night at the marina, and on the second day, we had lunch there....

Av EvaLena Hallgren - 16 augusti 2023 16:41

It hasn't been easy to get Mom to help me with my story, because now Mom got a book that completely mesmerized her. The author is from her puppy town and the story is about a woman's life and struggles to live in Northern Sweden from 1896 to 1985. ...

Av EvaLena Hallgren - 13 augusti 2023 08:12

Ever since we arrived in Mom's puppy town she's been sleeping later and later in the mornings, this morning she didn't get up until 7.30, that's a record. I think she's reminiscing back to her teens? Here I'm running after the ball at the same fiel...

Ovido - Quiz & Flashcards