floridatjej

Direktlänk till inlägg 6 mars 2011

MATTE ÄR FÖRLÅTEN

Av EvaLena Hallgren - 6 mars 2011 21:10

Nu har matte varit hemma med mig i två dagar, så jag kanske inte behöver rymma till den där tjejen i Stockholm after all ?  Tjejjen har sagt att jag är välkommen, och jag har mitt pass redo.

Det är bra att ha nåt att hota matte med, så hon inte blir så jävla säker på att jag finner i mig i presis vad som helst.

Vi har varit till trädgårdsmästarn igen, och matte har grävt och donat i massor.......med min supervajsning förstås.

 

  

 

    


  


Jag vattnar flaggstången på Stephanies sida

 

  

 

Man ska ta sig tid att lukta på blommorna, det är bra för "trycket" säger matte , vilket tryck hon snackar om har jag ingen aning om, men jag la mig i alla fall och nosade så får vi väl se vad det blir  för nåt tryck ?       

 

Jag och matte har en hemlis som inte husse får veta, så schhhhhh...........vi har ett par jättesöta ekorrar som bor i palmen vid garaget, dom  gillar mig och kommer alltid fram då dom ser mig. Kanske beror det lite på att matte ger dom nötter också................  ............men nu är det så att husse HATAR ekorrar, och vill inte ha dom i närheten ?? det beror på nån gammalt groll han hade med dom på vinden i New York.......Jag å matte begriper inte hur man kan hata såna sötnosar ????

 

  

 

Citronträdet som matte och Stephanie planterade förra året blommar, och den doftar nåt alldeles fantastiskt gott..............HAha, säger dom ja .....jag tycker det doftar mycket bättre på roten av flaggstången.

  

 

Matte kan tydligen sitt aoch sy på jobbet, och så tar hon hem tyget så

jag får kvalitetskontrollera det.........skönt att jag har fått behålla mitt jobb.

 

    

 

dom här båtarna fixade  hon till från ett mönster på

jobbet...........och hennes kollega gjorde en muffin, med fat..............matte undrade om det var en surfbräda.......   dom har tydligen alldeles för mycket kul på jobbet, så det kanske är därför hon inte stannar hemma med mig ???

 

    


En sample väska har hon också sytt till jobbet.


  



Januari månads ruta är nu fixad , och Februari har hon sytt idag...........Mars rutan ska bli rosa har jag sett.........

  


  


Som sagt så är livet ganska lugnt just nu, inget att klaga på, vädret är kanon, och jag fick t.o.m åka på en cykelrunda denna vecka...........det är i alla fall NÅT som är bra med en matte med dåligt samvete.

HUsse cyklar också , men han är lite för vinglig för att jag ska våga åka med honom .

  


BLÖTPUSSAR OCH SVANSVIFT TILL ALLA MINA VÄNNER..........ska till grannen på besök en stund.........den matten har bacon bitar till mig i kylen............

 

ojoj, jag höll på att glömma berätta att jag fick linguini igår, fast det har jag ju redan berättat för mina FBvänner......

 


 

 

 


 

 
 
Rudi

Rudi

6 mars 2011 22:08

Oj, så mycket kul och fint du hade på bloggen idag! Ekorrarna intresserar mig mest...jag äääälskar ekorrar! Men dom retar bara mig. Det där lapptäcket som du sitter på, det ser ut precis som en löpare som gammelmatte gjorde åt oss. Snygga färger! Spaghettifilmen hade vi redan sett, men den är så attans bra så den kanman se flera gånger. Det vattnas i munnen på mig när jag ser dig sörpla i dig!
Matten tycker att ni har så fina blommor!Åsså blev hon sugen på cupcakes av någon anledning.

http://www.bmwsfotoblogg.blogspot.com

 
Ludde

Ludde

6 mars 2011 23:26

Jag kan bara drömma om trädgård med blommor ännu. Det är så skönt att se din trädgård och alla blommor. Ekorrarna ser ju precis ut som Piff och Puff i Kalle Anka... Kramis!

http://hundenluddesblogg.blogspot.com

 
Ingen bild

Myllan

7 mars 2011 00:20

Ååh vá skönt att matte har pysslat om dig en massa, o att ni har gjort skojsiga saker tillsammans!Jag blir ju så himla avis på den kalasfina trädgår´n, med blommor o blader,... inte minst för att det ff är snö på marken här! // Men du Buttons! Jag måste berätta nåt för dig : Jag träffade en tjejkompis till dig idag ;-D Hon heter Smilla, o är 7 mån. Ser precis ut som du, när du var liten, fast vit, med lite grått i ansiktet. Hon sprang efter snöbollar, o gjorde volter i luften, så att hon upphävde tyngdlagen, o hade sketakul i snön. Jag berättade om dig, för hennes matte o husse, så nu väntar Smilla på att få träffa dig!!! (Bra att du har passet i beredskap!!! *big smile*) Nääh, nu ska jag puffa upp mina bolster, o glida ner i slafen, men vi hörs snart igen. Puss på nosen, o kramizar till din gulliga matte ♥♥

 
Eva H

Eva H

7 mars 2011 09:28

Så bra att matten gjorde lite bot! Men vi fattar inte riktigt hur du vågar släppa iväg henne till en så'n där affär VARJE DAG!!! Skulle vi aldrig våga med våra, då blev det nog varken kycklinghjärtan eller annat... Tom plånbok däremot:)
Och du - matte hälsar att hon tycker du ska BIIIITA hussen om han försöker vara dum mot de supersöta korrarna!!!
PUSS på dig!
Jesper och Assar

http://fyrfotingar.blogspot.com

 
Ingen bild

Lena

7 mars 2011 18:27

Oh va ni fått det fint i trädgården,din matte är duktig på mycket,men med hjälp från dig förstås..... Fatet till the muffin ser precis ut som min strykbräda....hoppas du fick lite bacon hos grannen igår...Kramis från ett väldigt soligt ENGLAND ♥

 
Aamor

Aamor

7 mars 2011 19:18

Tur att matte är hemma lite hos dig också!
Vad söta ekorrarna är, förstår att de kommer fram när de ser dig för de förstår nog att du är en sån som gillar allt och alla, vi Shih Tzu är ju såna!
Blev snuggt med alla blommorna.

Nosgos!

http://aamor.bloggplatsen.se

 
Lena

Lena

7 mars 2011 22:54

Du är bara såååååå sööööööt Button ;)♥
Kram♥! /Märta

http://frallorna.bloggplatsen.se

 
Ellior Kung af Upphärad

Ellior Kung af Upphärad

10 mars 2011 16:21

Åj vad Kulan blir avundsjuk på alla era fina blommor och er trädgård! Här är det bara snöglopp och pisseregn. Här går maskinerna oxå för fullt nästan jämt men det är ju filtar till bebisar som sys här :-) Och jag får faktiskt inte göra kvalitetskontroller (jäkla Kulan). Ha det så gott i er fina sommarvärme och skänk en tanke till alla oss blöta byrackor i Sverige :-)

http://www.kulan.bloggplatsen.se

 
Hector

Hector

12 mars 2011 12:05

Vilka finsa saker din matte gör. Ekorrar har jag aldrig träffat, men de ser ju snälla ut så det skulle nog vara kul att träffa några. Håller med dih om att dte nog doftar mest spännande vid "roten av flaggstången" likaså vid roten av träden. Det är mest spännande. Inte bryr jag mig om blommor och annat högre upp i träden inte nänä.

http://rocketbus.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Lianne

13 mars 2011 00:08

OJ OJ OJ VILKA SUPER BILDER DU BJUDER PÅ !!!
LITE SMÅTT SUGEN BLIR MAN ALLT ...LÄNGTAR TILL VÅREN OCH SOMMAREN.
MEN MAN FÅR VARA LUGN ,DET RÄCKER MED ATT DOTTERN ÅR PÅ PHILIPINERNA OCH SONER I FLORIDA !!!
kRAMAR LIANNE

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av EvaLena Hallgren - 4 september 2023 08:44

We are getting ready for the long flight back to Florida tomorrow so Mom isn't giving me any time for my story but here are some pictures from Stockholm where we are staying until tomorrow. According to Mom, this is the cleanest city we visited. and ...

Av EvaLena Hallgren - 24 augusti 2023 17:03

 We have been having many sluggish days lately, it's been raining, and Mom was in the mood for a meal she used to love as a puppy. so she's been cooking a real meal for a change. It was very tasty but Mom seemed to have difficulties cooking for one p...

Av EvaLena Hallgren - 20 augusti 2023 19:35

We woke up to a gorgeous sunrise at 4.45 AM It's definitely getting closer to  fall because it's getting dark at night now     Yes, Mom kept her promise and we stayed for a second night at the marina, and on the second day, we had lunch there....

Av EvaLena Hallgren - 16 augusti 2023 16:41

It hasn't been easy to get Mom to help me with my story, because now Mom got a book that completely mesmerized her. The author is from her puppy town and the story is about a woman's life and struggles to live in Northern Sweden from 1896 to 1985. ...

Av EvaLena Hallgren - 13 augusti 2023 08:12

Ever since we arrived in Mom's puppy town she's been sleeping later and later in the mornings, this morning she didn't get up until 7.30, that's a record. I think she's reminiscing back to her teens? Here I'm running after the ball at the same fiel...

Ovido - Quiz & Flashcards