floridatjej

Direktlänk till inlägg 23 juli 2010

DAG 2

Av EvaLena Hallgren - 23 juli 2010 05:09

15 minuter efter 8 lämnade vi hotellet i Pensacola och Florida efter en kort stund var vi i Mobile Alabama. Där hade vi inga planer att stanna, så vi blåste bara igenom och fortsatte sen på väg 45 norrut. Någonstan på 45an var vi helt plötsligt i Mississippi, jag missade skylten.


 


45an såg ut som E4 norr om höga kusten, skog, skog och mera skog.Enda skillnaden var att jag såg inga varnings skyltar för älg, och det står Mack på timmer bilarna i stället för Scania.

Visst var det vackert, men lite för mycket av det goda i mitt tycke.


 


det fanns många såna här olje depåer, och dom bränner av meathane gas........tror jag_

He ä int nå je berip


 


Det är varmare än i helvitte, 98F 37C och då känns det lite lustigt att se såna här skyltar, som satt tätare än tussilagor på våren


 

Vi lyssnar på en bok i bilen, Oliver Twist, en klassiker som vi båda har läst, men det var ju länge sedan så den är nästan som ny. Jag pimplar kaffe för att hålla mig vaken, och då går det ju alltid som det går...........toalett. Jag fick syn på mack skylten och körde av. Normalt åker jag inte av  om det är så långt som 3 miles, men nöden har ingen lag.......sagt och gjort. Vi hamnade i en typisk "redneck by" (OBS, inte politiskt korrekt) Namnet på byn är Quitman!! och var så trevlig, så vi tog en promenad och hälsade på otroligt trevliga och gästvänliga invånare. Alla ska ju naturligtvis prata  med Buttons och han älskar uppmärksamheten.


 


den här flaggan väcker ofta ont blod i staterna längre norrut.

 

Det här var byns mittpunkt, och sen bara två gator och en järnvägs station. Vi åt lunch på ett fik och fick fantastisk service. Massor med trevligt och pratsamt folk


 

Ingen aning vad det här är för vidunder, men det är nog en "rednecks" drömbil


    Vattentornet är riktigt imponerande tycker jag.

På hela vägen har jag inte sett en enda vägskylt som inte hade kulhål, men dom här tog nog priset. Jag undrar om det är nån slags grannfejd byarna emellan,eller är det bara från 2 bamsekulor ?


 

Efter det trevliga avbrottet blev det denna evighetsväg så det var bara at sätta kruse kontrollen på 85. Visserligen är gränsen 70, men länsman brydde sig inte, för jag såg massor med blåljus på vägarna.


 

Självklart var man tvungen att svänga in här och kika på Elvis vagga.


     


Han var verkligen född i ett mycket anspråkslös stuga, men där i gungan på altanen har han svingat.


     


Här en staty av Elvis som 13åring, kyrkan han sjöng i som barn, och en liten härlig historia om hur allt började. I morgon ska vi till Graceland.






 
 
Ingen bild

Lena

23 juli 2010 11:31

Oh vilka härliga bilder,men en fråga bara det är ju du som KÖR så vem tar bilderna!!!!! Vi hörs senare....kramis ♥

 
EvaLena

EvaLena

23 juli 2010 14:17

kameran ligger startklar vid fötterna,jag bara drar och skjuter...........haha, om jag skulle be gubben så blir det ingen bild

http://floridatjej.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Myllan

24 juli 2010 00:01

Urkul att läsa din resedagbok ;-)) - Härligt oxå, att du "skjuter vilt" med kameran, så vi alla får se en massa kuliga, o intressanta bilder ♥

 
Ingen bild

Vanja L-Säll

24 juli 2010 01:29

Som du vet så är jag ett stort Elvis Fans......Så det här blir som ett äventyr för mig också.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av EvaLena Hallgren - 4 september 2023 08:44

We are getting ready for the long flight back to Florida tomorrow so Mom isn't giving me any time for my story but here are some pictures from Stockholm where we are staying until tomorrow. According to Mom, this is the cleanest city we visited. and ...

Av EvaLena Hallgren - 24 augusti 2023 17:03

 We have been having many sluggish days lately, it's been raining, and Mom was in the mood for a meal she used to love as a puppy. so she's been cooking a real meal for a change. It was very tasty but Mom seemed to have difficulties cooking for one p...

Av EvaLena Hallgren - 20 augusti 2023 19:35

We woke up to a gorgeous sunrise at 4.45 AM It's definitely getting closer to  fall because it's getting dark at night now     Yes, Mom kept her promise and we stayed for a second night at the marina, and on the second day, we had lunch there....

Av EvaLena Hallgren - 16 augusti 2023 16:41

It hasn't been easy to get Mom to help me with my story, because now Mom got a book that completely mesmerized her. The author is from her puppy town and the story is about a woman's life and struggles to live in Northern Sweden from 1896 to 1985. ...

Av EvaLena Hallgren - 13 augusti 2023 08:12

Ever since we arrived in Mom's puppy town she's been sleeping later and later in the mornings, this morning she didn't get up until 7.30, that's a record. I think she's reminiscing back to her teens? Here I'm running after the ball at the same fiel...

Ovido - Quiz & Flashcards